vestnik

Bodite pozorni, če boste za valentinovo naročili šopek preko spleta

Vestnik, 13. 2. 2019
Marija Čuček
Aktualno

Valentinovo je tako rekoč pred vrati in takrat poraste povpraševanje po šopkih. Na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) so preverili storitev naročanja cvetja prek spleta.

Pri šestih ponudnikih, ki obljubljajo dostavo po vsej Sloveniji - vsaj v večja mesta, so naročili šopek klasičnih rdečih vrtnic z dodatki. Za šopke so odšteli od 35 do 60 evrov, vključno z dostavo in voščilnico. Dražji šopki so se izkazali za boljšo odločitev, saj so bili trije, za katere so odšteli več kot 45 evrov, primerni za v vazo tudi po enem tednu. Šopek, za katerega so odšteli le nekaj evrov manj, 40 evrov, je bil le še za v smeti po treh dneh, so sporočili pri ZPS.

d8067124adb5527af2d0b0b9da203ca1
Nataša Müller

Nekaj šopkov s pomanjkljivostmi


Ko so naročene šopke prejeli, so natančno preverili videz in kakovost šopka ter ocenili, ali so dostavili takšnega, kot je na fotografiji na spletni strani. Ocenjevali so tudi postopek naročanja in ali so šopek dostavili v želenem terminu. Šopke so nato teden dni hranili v istem prostoru in v enakih pogojih ter na koncu še enkrat preverili njihov videz in stanje rož. "Noben od ponudnikov, ki smo jih preizkusili, ne zagotavlja dostave naročenega cvetja na uro natančno, a če je šopek mišljen kot presenečenje za obdarovanca, je točnost dostave lahko pomembna,"je izpostavilaUrša Šmid Božičevičiz Zveze potrošnikov Slovenijein dodala: "V večini primerov je bila dostava točna, a brez zapletov tudi tu ni šlo."Eden izmed ponudnikov jim je na primer zjutraj dostavil en del šopka, čez dve uri pa jih je "razveselil"še s preostalimi tremi vrtnicami, ki jih je prej "pozabili dostaviti".


Niso vsi identični fotografijam na spletu


Nekateri šopki so bili identični fotografijam na spletni strani, drugi so imeli kar nekaj pomanjkljivosti. Šopek poleg vrtnic ni vseboval cvetja kot na fotografiji oziroma ga sploh ni vseboval, oblika je bila drugačna, vrtnice so bile že ob prejemu v precej slabem stanju. "Ponudniki ponujajo različne načine plačila, s karticami, nakazilo na bančni račun, prek PayPala-a ali ob povzetju. Vsi ne ponujajo vseh opcij, zato pred izbiro preverite, če ponujajo način, ki vam ustreza," še svetujejo pri Zvezi potrošnikov Slovenije.


Zveza potrošnikov Slovenije svetuje:
- Če so rože ob dostavi v slabem stanju ali jih je premalo, lahko uveljavljate stvarno napako, saj šopek nima dogovorjenih lastnosti (izrecno ali molče) oziroma nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno ali posebej dogovorjeno rabo.
- Če rože niso dostavljene pravočasno, rok pa je bistvena sestavina pogodbe, lahko od pogodbe odstopite. A pozor, ni dovolj, da je rok izpolnitve zgolj naveden, temveč morate prodajalca obvestiti, da je dogovorjeni rok bistvena sestavina pogodbe, razen če to izhaja že iz samih okoliščin ob sklenitvi pogodbe.
- Obstojnost šopka je seveda odvisna od izbora vrste cvetja. Nežne cvetlice s travniško noto so slabše obstojne in ne bodo zdržale več kot nekaj dni, medtem ko večina drugega rezanega cvetja zdrži od enega do treh tednov. Za boljšo obstojnost je pomembno, da so stebla, ki so v vodi, čista in na njih ni listov. Listi namreč gnijejo, tako onesnažena voda pa ni primerna za cvetje. Vodo menjamo večkrat, s čimer preprečimo razgradnjo organskih delcev.
- Hranila da ali ne? Če uporabimo hranila za rezano cvetje, je dokazano, da cvetje ostane sveže še enkrat ali večkrat dlje kot običajno.
- Ljudje smo nadvse različni in cvetlice morajo biti skladne z značajem obdarovanca – a šteje predvsem, da je cvetje podarjeno s srcem in iz srca.
Nataša Juhnov
zps zps raziskava valentinovo