vestnik

Današnja šola potrebam družbe ne ustreza več

A. Nana Rituper Rodež, 16. 2. 2019
A. Nana Rituper Rodež
Psihologinja Marjana Škalič je v Pokrajinski in študijski knjižnici predstavila svojo knjigo Šola, kam greš?
Aktualno

Šola, kam greš? je knjiga psihologinje Marjane Škalič, ki prinaša kritiko tradicionalnega slovenskega šolskega sistema in prikaže tudi alternative šolanja. Svet se spreminja z vedno večjo hitrostjo, in temu se bo morala prilagoditi tudi šola, ki potrebam današnje družbe že dolgo ne ustreza več, pravi avtorica. S tradicionalno šolo, kakršno poznamo danes, ni zadovoljen nihče več, ne učenci, ne učitelji in ne starši.

V knjigi so zbrana spoznanja, premisleki izkušnje in razmišljanja o tem, kakšne oblike šol in šolanja so bolj ali manj ustrezne in odgovarjajo na izzive časa in družbe, predvsem pa, da otroka motivirajo in pri njem razvijajo nejgove sposobnosti.


ff2c42b9c40b17776ecc93e4854ff432
A. Nana Rituper Rodež
Marjana Škalič, Šola, kam greš?, PIŠK, Fotografija A. Nana Rituper Rodež


Avtorica, ki ima odmevno spletno stran Kje vas čevelj žuli? – Šolstvo, dobro pozna zagate in izzive, s katerimi se srečujejo šolarji in njihovi starši, med drugim predstavi tri temeljne smeri šolskih sistemov. Tradicionalni klasični šolski sistem, kakršen prevladuje pri nas, napredne pedagogike, kot so Waldorfska, Montessori ali podobno, ki so želele odgovoriti na togost klasičnega sistema, a jim v celoti ne uspeva, saj je težko uskladiti potrebe vseh otrok, ter samovodeno učenje, kjer se vsak sam odloča, česa se bo učil in v kaj se bo poglabljal.


Psihologinja Marjana Škaličeva sprašuje, kaj je tisto najbolj naravno učenje, ki učenca motivira, da se z veseljem uči in razvija svoje sposobnosti in se tako razvije v odgovornega človeka.

4abaeccfbf1fd9af3d42f28495722e67
A. Nana Rituper Rodež
Marjana Škalič, Šola, kam greš?, PIŠK, Fotografija A. Nana Rituper Rodež


Vsak se rodi kot radoveden, zvedavih, in se v prvih letih življenja, ko se še ne ocenjujejo, izjemno veliko nauči. Nauči se hoditi, govoriti, razumevati…. Potem pridejo v šolo, še prej v vrtec, in vsa ta radovednost nenadoma izgine, učenje a postane muka. Otrok se v klasičnem izobraževanju uči za ocene, ne za znanje. Veliko je takih, ki imajo dobre ocene, a izgubi sebe, saj sploh ne vedo, kaj ga zanima. Mnogim pa šola priskuti učenje, čeprav bi mogla vse spodbuditi, da bi se učili vse življenje.

bd25c76376b12335f0609b4ebb7045b0
Nataša Juhnov
Šola lahko priskuti učenje alil pa učence motivira, da se učijo vse življenje.

Ta šola je velikokrat v nasprotju z naravnimi potrebami. Otrok šole ne zanima kot celostna oseba, ampak se dela strogo po učnih načrtih, v togih okvirjih, po urniku in za vse enako. Dejstvo pa je, da moram dandanes v resničnem svetu v različnih situacijah razmišljati izven ustaljenih okvirjev, pravi Škaličeva. Današnja šola ne izobražuje ljudi, kakršne današnji svet rabi. O tem, da je potrebno šolo spremeniti, pa se vse glasneje govori.

82d30e7be59888a78d021a1b3868bdb1
A. Nana Rituper Rodež
Marjana Škalič je izdala knjigo Šola, kam greš?, ima pa tudi spletno stran Kje vas čevelj žuli - Šolstvo.

Podrobneje o alternativah klasičnemu šolanju pa v Vestniku.

Šola, kam greš marjana škalič psihologija alternativne oblike šolanja
Kaj zdaj berejo drugi