vestnik

Danes bodo stekla obnovitvena dela na pomurski avtocesti

Andrej Bedek, 6. 7. 2020
Nataša Juhnov
Predvidoma do 15. novembra bo potekala obnova avtocestnega odseka od nadvoza Bakovci/Krog do priključka Lipovci.
Aktualno

Obnovitvena dela na odseku med nadvozom Bakovci/Krog in Lipovci po napovedih ne bi smela povzročati daljših zastojev.

Na pomurski avtocesti bo predvidoma danes stekla obnova odseka od nadvoza Bakovci/Krog do priključka Lipovci. Dela, ki jih bo opravil Pomgrad, bodo po napovedih izvajalca končana do sredine novembra, ko se uradno začne izvajanje cestne zimske službe, je povedal Stanislav Tratar, vodja Avtocestne baze (ACB) Murska Sobota. Obnovitvena dela bodo potekala znotraj redne in načrtovane obnove odseka Vučja vas–Lipovci, ki je bil zgrajen leta 2003 kot prvi odsek pomurske avtoceste. Prihodnje leto je predvidena še obnova vozišča od priključka Vučja vas do nadvoza Bakovci/Krog. Pogodbena vrednost del je 12,6 milijona evrov.
Daljših zastojev med obnovo Tratar ne pričakuje, saj bo promet med obnovitvenimi deli tekel dvosmerno po enem avtocestnem pasu, tistem, na katerem ne bodo potekala dela. »Pozivamo vse voznike, naj bodo pozorni na prometno signalizacijo in obvestila, da ne bo prihajalo do zapletov. Kot upravljavec in vzdrževalec avtocest si prizadevamo, da vsa dela izvajamo s prometnimi zaporami, ki v največji možni meri omogočajo neoviran potek prometa, in v terminih, ki so za posamezen odsek avtoceste glede na pričakovane prometne obremenitve najbolj ugodni,« je dejal vodja ACB Murska Sobota. Dela, ki zahtevajo zaporo prometa, običajno vsako leto stečejo po končanju zimske službe. 

dragotinci, cestninska-postaja
Nataša Juhnov
Dars jeseni načrtuje tudi začetek odstranitve in preureditve območja še edine preostale cestninske postaje v Sloveniji, Dragotinci na pomurski avtocesti.

Ker se bo med letošnjo obnovo in obnovo v prihodnjem letu preuredil tudi sredinski varnostni pas na odseku med Vučjo vasjo in Lipovci, tako da ga bodo zamenjali z betonsko varovalno ograjo, in se bosta s tem razširila vozna in prehitevalna pasova, bo to gotovo pripomoglo k večji varnosti med vožnjo po tem odseku pomurke, je prepričan sogovornik.
Družba za avtoceste jeseni načrtuje tudi začetek odstranitve in preureditve območja še edine preostale cestninske postaje v Sloveniji, to je postaje Dragotinci na pomurski avtocesti. Z vzpostavitvijo sistema DarsGo za vozila, težja od 3,5 tone, namreč cestninske postaje na slovenskem avtocestnem omrežju niso več potrebne. Plato cestninske postaje Dragotinci se bo med odstranitvijo preuredil, tako da bo mogoče vzpostaviti normalen profil avtoceste in s tem dvigniti dovoljeno hitrost vožnje na 110 kilometrov na uro.

Več vzdrževanja površin
Avtocestna baza (ACB) Murska Sobota je odgovorna za vzdrževanje in upravljanje pomurskega kraka avtoceste A5 od Cerkvenjaka do meje z Madžarsko v Pincah in Dolgi vasi. V eno smer je pomurska avtocesta s priključki dolga 67 kilometrov. Servisiranje kraka A5 ni enostavno, pravi Stanislav Tratar, vodja ACB Murska Sobota, saj je ožji od drugih avtocestnih krakov, kar pomeni, da morajo med drugim vzdrževati več površin in zemljišč ob prometnici, ki so bila odkupljena za morebitno širitev avtoceste, do katere pa ni prišlo. Obenem morajo delavci ACB Murska Sobota ob posredovanjih na tako ozki prometnici veliko poudarka dati varovanju posredovanj.