vestnik

Fotografije Stojana Kerblerja v lendavski sinagogi

Jože Gabor, 7. 8. 2020
Jože Gabor
Razstava fotografij Stojana Kerblerja v lendavski sinagogi.
Aktualno

V lendavski sinagogi so danes odprli mini retrospektivno razstavo fotografij letošnjega prejemnika Prešernove nagrade za življenjsko delo Stojana Kerblerja. Razstavo sta organizirala Galerija-Muzej Lendava in Fotografsko društvo Pannonia iz Lendave, na ogled pa bo do 18. oktobra.

Fotografije in avtorja sta predstavila direktor Galerije-Muzeja Lendava Dubravko Baumgartner in predsednik Fotografskega društva Pannonia Davor Dolenčić, ki sta poudarila, da Stojan Kerbler ni le priznani fotograf, ampak tudi velik poznavalec umetniške fotografije in fotografije sploh, ki z veseljem sodeluje tudi s fotografskimi društvi in svoje znanje prenaša na mlajše rodove. O svojih fotografijah je govoril tudi avtor, za katerim je že več kot šest desetletij fotografske ustvarjalnosti.

stojan-kerbler, razstava, lendava
Jože Gabor
Razstava fotografij Stojana Kerblerja v lendavski sinagogi.

Stojan Kerbler, ki živi v Ptuju in na Ptujski gori, je brez dvoma osrednja osebnost slovenske fotografije. Obsežen in impresiven seznam njegovih samostojnih in skupinskih razstav, sprva v Jugoslaviji, kasneje v Sloveniji in po svetu, ter seznam pomembnih priznanj in nagrad, nazorno priča o tem. Številna mentorstva mlajšim fotografom in sodelovanje z umetnostnozgodovinsko stroko, ob poskusih zgodovinjenja in vrednotenja slovenske fotografije, pa priča o vsestranskosti in vseživljenjski vpetosti in odgovornosti ter predanosti fotografskemu mediju, je v uvodnih besedah h katalogu, ki je izšel ob razstavi, zapisal fotograf Boris Gaberščik.

stojan-kerbler, razstava, lendava
Jože Gabor
Razstava fotografij Stojana Kerblerja v lendavski sinagogi.

Ko je v šestdesetih letih prejšnjega stoletja pričel odstirati zastor nad pozabljenimi in na rob zavedanja odrinjenimi Halozami in Haložani, vsekakor ni želel moralizirati, ustvarjati socialnih podob, niti obsojati in vzbujati slabe vesti opazovalcem, ampak skromno omogočiti pogled in vpogled. Njegov širokokotni objektiv je tiho in ljubeče božal obličja tamkajšnjih ljudi. Ni iskal in beležil velikih dejanj in pretresov. Stojan Kerbler ni nikoli pokušal estetizirati, vendar njegove fotografske podobe same vzpostavijo univerzalno, celo eksistencialno estetiko.