vestnik

(KOLUMNA) Slediti cilju

Tadej Glavač, ustanovitelj podjetja Go4Goal, 26. 4. 2021
Tadej Glavač
Tadej Glavač
Aktualno

V življenju se nam porodi veliko idej. Ne glede na to, ali so povezane z družinskim življenjem, službo, družbeno angažiranostjo ali s povsem vsakdanjimi težavami, so sestavni del našega vsakdana. Na nekatere hitro pozabimo, druge potlačimo kot neučinkovite, tretje pa v nas puščajo občutek, da bi lahko iz njih nekaj nastalo.

Večina start up podjetij oziroma njihovih lastnikov dobro pozna to ščemenje po telesu ob misli na možno podjetniško pot, s katero bi idejo lahko uresničili. Od tega ščemenja se nekaj podjetnikov za to tudi odloči. Nihče ne ve, kaj vse ga na tej poti čaka, in tako je edino prav. Zakaj? Ker če bi vedeli, koliko težav, ovir in nasprotovanj jih čaka v podjetniškem svetu, se tega izziva (skoraj) gotovo ne bi lotili. Toda večina ni vedela in veliko vprašanje je, ali bi naše podjetje Go4Goal sploh stopilo na trg, če bi vedeli, s čim se bomo morali spoprijeti.

V dobri veri, da nam bo na trgu uspelo, z mislijo na to, da naš produkt lahko doseže ciljno skupino, predvsem pa v veliki želji uresničiti podjetniško željo smo se odpravili v svet, kjer smo začeli spoznavati zakonitosti poslovnih odnosov. Veliko neprespanih ur, ogromno stroškov še pred zagonom proizvodnje, dvomov, ki jih je bilo treba premagati ..., vse to je del zagonskega podjetništva, še preden podjetje registriraš. Če želiš stopiti na trg, je treba najprej vložiti sredstva, s katerimi trg, na katerega stopaš, sploh spoznaš. Zato je najpomembneje, da imaš pred očmi vseskozi cilj. Ta se pogosto zamegli, ko je treba vsak dan znova reševati težave, ki jih nisi načrtoval in na katere ne moreš biti vnaprej pripravljen. Toda korak za korakom, težavo za težavo si bližje prvi mini prelomnici. To je trenutek, ko je tvoj izdelek (ali storitev) dan na trg. Olajšanje, veselje, ponos in še kakšen občutek bi se našel ob zavedanju, da ti je uspelo, da si končno prišel do točke, ko lahko idejo, v katero verjameš in v katero si vložil nešteto ur, ponudiš kupcem.

A se mora to veselje hitro končati? Ne, ampak ga je treba hitro potisniti v ozadje. Ker trg, na katerega stopaš, hitro postane neizprosen. V nedogled nobeno podjetje ne more preživeti na valovih adrenalina, ki ga poženejo prvi uspehi na trgu. Časa za spanje na lovorikah ni. Ko ti uspe doseči prvi mini cilj, je pred tabo že novi, nato naslednji in tako dalje. Samo doseganje vedno novih ciljev pomeni, da si lahko na trgu prisoten, da te ljudje/potrošniki prepoznajo, predvsem pa, da tvojo idejo sprejmejo, ponotranjijo in predvsem začutijo koristi, ki jim jih želiš ponuditi. In samo to na koncu šteje. Zadovoljen potrošnik. Kupec. Le z njim lahko napreduješ in načrtuješ rast ter napredek. Zato ni pomembno le to, da si ti kot podjetnik zadovoljen. Na koncu je pomemben le (ali pa predvsem) zadovoljen kupec.

Izjemno pomemben vidik pri start up podjetjih je (kot povsod drugod) denar. Zato ker nobena ideja ne more priti do točke uresničitve, če ni zagotovljenega (dovolj) kapitala. Zato si želimo, da bi se še bolj razvilo spodbudno podjetniško okolje, kjer bi država (in tudi zasebni kapital) znala prepoznati dobre ideje in jih pomagala financirati. Ne pričakujemo, da bo delo namesto nas opravil kdo drug, želimo pa si okolja, kjer bi mlado podjetje lahko še več časa namenilo lastnemu produktu in kupcem ter bistveno manj reševanju težav, povezanih s financiranjem proizvodnje.

In za konec še to – start up podjetniška pot ni preprosta. Nikakor ne. A če imaš pred očmi jasen cilj, v rokah dober izdelek/storitev, v sebi pa močno željo, ti lahko uspe. Kljub vsem (nepredvidenim) težavam, ki jih na poslovni poti srečuješ.
Se srečamo v podjetniških vodah.