vestnik

Mlademu prekmurskemu pianistu uspel velik podvig

A. Nana Rituper Rodež, 24. 2. 2020
Arhiv Marko Matajič
Marko Matajič je nadarjen mladi glasbenik iz Črenšovec, ki je prejel že vrsto nagrad in priznanj, poleg tega se je uvrstil v finale slovenskega in hrvaškega tekmovanja Evrovizijski mladi glasbeniki.
Aktualno

Mlademu pianistu Marku Matajiču, ki je prejel že vrsto mednarodnih nagrad in priznanj, je uspelo, kar ni še nikomur do zdaj. V samo treh dneh se je dvakrat uvrstil v finale evropskega tekmovanja v klasični glasbi Evrovizijski mladi glasbeniki, namenjenega instrumentalistom od 12 do 21 let. Najprej je prepričal strokovno komisijo na Hrvaškem in nato še na Slovenskem.

Trenutno se pripravlja za nastopa s simfoničnima orkestroma obeh nacionalnih radiotelevizij, na katerih se bo potegoval za uvrstitev na tekmovanje najboljših glasbenikov iz evropskih držav.

Svoboda pri igranju

Marko Matajič je iz Črenšovec, odraščal je v glasbeni družini, po končani glasbeni šoli v Murski Soboti je izobraževanje nadaljeval na srednji glasbeni šoli v Varaždinu na Hrvaškem, in to predvsem zaradi učitelja klavirja Predraga Šantka, ki je njegov mentor in učitelj že od nižje glasbene šole. »Z učiteljem klavirja sva že več let dober tim in zelo dobro sodelujeva, je pa kot mentor povsem drugačen kot učitelj v šoli. Pri igranju mi pušča svobodo ustvarjanja, ampak pri klasični glasbi je svoboda na neki način bolj omejena kot v kateri koli drugi glasbeni zvrsti, in tisto, kar je zapisano v notah, je treba upoštevati. Včasih imava tudi različne ideje, ampak na koncu izbereva tisto, ki je najbolj smiselna in povezana s teorijo klasične glasbe,« pove Marko. Skupaj izbereta tudi program za tekmovanja in nastope.

marko
Arhiv RTV Slovenija
Marko Matajič za nastop vadi tudi s simfoničnim orkestrom RTV Slovenija.

Na Hrvaškem se je s svojim programom in interpretacijo med 22 mladimi glasbeniki, ki igrajo različne instrumente, uvrstil med osem finalistov. V finalu, ki bo v začetku marca, bo nastopil s simfoničnim orkestrom HTV, zaigral pa bo 2. odstavek Koncerta za klavir in orkester Sergeja Rachmaninova. V slovenski finale se je uvrstil po nastopih 23 mladih glasbenikov, ki jih je prav tako ocenila strokovna komisija. Konec marca bo nastopil na ljubljanskem Konservatoriju za glasbo in ples, ob sodelovanju simfoničnega orkestra RTV Slovenija pa bo izvedel 3. odstavek Koncerta za klavir in orkester Ludwiga van Beethovna. Najboljši v finalu se bo uvrstil na evropsko tekmovanje.

7acbbb57e1c62878f1a36a336d26aac6
Osebni Arhiv Vestnik
Marko Matajič večinoma igra kot solist pianist, a se zelo veseli igranja z velikim orkestri.

»Igrati s simfoničnim orkestrom je posebna izkušnja, saj v preteklosti nisem veliko igral z večjimi orkestri, enkrat z varaždinskim komornim orkestrom ter v Murski Soboti ob 70-letnici Glasbene šole Murska Sobota,« razloži. »Igranje z orkestri je zahtevno, saj zahteva veliko natančnosti in znanja. Hkrati pa mi je kot pianistu in solistu igrati z velikim orkestrom nekaj najlepšega in tega se resnično veselim. Mislim, da imam celo manj treme, kot ko igram solo.«
Čeprav je zahtevnejše, saj mora paziti na svoje note in se hkrati ozirati še na orkester. »Na skladbo oziroma na glasbo je treba gledati kot na celoto in kako usklajeno zvenimo.

Pri izvajanju z orkestrom je pomembno, da se poslušamo, tega se učimo v šoli. Pri izvedi skladbe so 40 odstotkov note in notni zapis, preostalo pa je tisto, kar daš v glasbo, interpretacija, strast, znanje in izkušnje,« nam razloži Matajič, ki smo ga komaj ujeli, saj je razpet med svojim domačim krajem, Varaždinom, Zagrebom in drugimi mesti, kjer tekmuje ali se izpopolnjuje.

a282b86058f48642590c8b8c77820745
Nataša Juhnov
Marko Matajič je končal nižjo Glasbeno šolo Murska Sobota, šolanje pa nadaljuje na Srednji glasbeni šoli Varaždin pri učitelju Predragu Šantku.

Čeprav ima rad različne glasbene zvrsti, se je našel v klasiki. »Klasična glasba ima neko globino. Dejstvo je, da jo moraš tudi razumeti in občutiti, da lahko dobro zaigraš.« Vadi vsak dan, tudi po tri, štiri ure, včasih manj, ampak potem spet več. Da usvoji skladbo, je včasih potrebnega tudi več mesecev trdega dela. Ampak to, dodaja, da si klasični glasbenik, ne pomeni, da drugega ne vidiš in da nikamor ne greš. »Da dobro igraš, da se razvijaš in napreduješ, moraš imeti tudi življenjske izkušnje, samo tako lahko klasično glasbo tudi razumeš. Spoznati moraš različna čustva, veselje, žalost, razočaranje, kar lahko daš glasbi. Igranje na klavir je več kot sledenje zapisanim notam,« pravi mladi glasbenik. 
Tekmovanje 20. Evrovizijski mladi glasbeniki bo med 15. in 21. junijem v Zagrebu.