vestnik

Odpoved leta: Kdaj ste upravičeni do odškodnine? 

I. B., 26. 7. 2018
Pixabay
V Ryanairu so odpovedali več sto letov. 
Aktualno

Če ste med tistimi, ki vam je letalska družba Ryanair odpovedala let, preverite, kakšne so vaše pravice in kdaj ste upravičeni do izplačila odškodnine. 

V minulih dneh je letalska družba Ryanair zaradi stavke zaposlenih odpovedala kar nekaj svojih letov. Zakonodaja določa, da mora letalska družba svoje potrošnike pisno obvestiti in jim ponuditi možnosti spremembe leta, med katerimi lahko izbirajo. Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) tistim, ki ste ostali brez zagotovljenega leta, in niste prejeli možnosti spremembe, svetuje, da se najprej obrnejo na družbo Ryanair. Kajti, če boste na lastno pest takoj pričeli urejati svoj prevoz, lahko ostanete brez povračila stroškov.



Če je bil torej vaš let odpovedan, bi vam morala letalska družba ponuditi izbiro med povračilom cene vozovnice skupaj s povratkom na izhodiščno letališče, spremembo poti (nadomestni let) na končno destinacijo takoj, ko je to mogoče, ali spremembo poti na končno destinacijo na kasnejši datum. V prvih dneh primerih pa mora Ryanair potrošnikom zagotoviti tudi ustrezno oskrbo, če mora zaradi odpovedi čakati. To vključuje hrano, pijačo, v primeru kasnejšega datuma tudi hotelsko nastavitev in prevoz med krajem nastanitve in letališče. V nasprotnem primeru namreč lahko potrošniki to uredijo sami in kasneje zahtevajo povračilo stroškov. Seveda, če so ti razumni in potrebni.

image
Če vas letalska družba v predpisanem času ne obvesti o odpovedi, ste upravičeni do odškodnine.Pixabay

Višina odškodnine odvisna od dolžine leta

Kot opozarja Zveza potrošnikov Slovenije lahko tisti, ki so si rezervirali let in je bil ta odpovedan, zahtevajo odškodnino. Za lete, ki so krajši od 1.500 kilometrov, so potrošniki upravičeni do odškodnine v višini 250 evrov, za lete med 1.500 in 3.500 kilometrov ta znaša 400 evrov, za ostale lete pa 600 evrov. Potrošniki pa do odškodnine niso upravičeni v primeru, če jih je letalska družba o odpovedi obvestila vsaj dva tedna pred odhodom, vsaj en teden pred odhodom in jim ponudila drug let z odhodom največ dve uri pred prvotno predvidenim ter prihodom največ štiri ure po prvotno predvidenim letom, ali pa manj kot en teden pred odhodom, če je ob tem Ryanair ponudl nadomestni let z odhodom največ enoo uro pred prvotno predvidenim in prihodom največ dve uri po prvotno predvidenim prihodom v kraj, v katerega so bili namenjeni.


image
V Ryanairu so odpovedali več sto letov.Pixabay

Zahtevki se naslavljajo na letalsko družbo

Matjaž Jakin iz Svetovalne pisarne ZPS pojasnjuje tudi, da potniki do odškodnine niso upravičeni, če do odpovedi letov pride zaradi izrednih razmer, ki se jim ne bi bilo mogoče izogniti, tudi če bi bili sprejeti vsi ustrezni ukrepi. "Stavka ne spada nujno pod take izredne razmere, temveč se to presoja v vsakem konkretnem primeru. Ryanair je sicer v izjavah že sporočil, da zadnjo stavko svojega kabinskega osebja šteje kot izredne razmere in da zato odškodnin ne bo izplačeval. Vendar to ne pomeni, da jih tudi dejansko ni dolžan izplačati – med drugim je britanski nadzorni organ CAA (Civil Aviation Authority) že podal izjavo za javnost, da zadnje Ryanairove stavke ne bo štel kot izredne razmere in da bi morali biti potniki upravičeni do odškodnine," je Jakin.


image
Zaposleni v letalski družbi stavkajo.Pixabay


ZPS potrošnikom tako predlaga, da ob izpolnjenih pogojih podajo zahtevek za plačilo odškodnine. Te je treba nasloviti neposredno na letalsko družbo. Če se ta v roku dveh mesecev (rok določa Evropska komisija) ne odzove ali neutemeljeno zavrne zahtevo, pa lahko potrošniki vložijo pritožbo pri pristojnem organu tiste države Evropske unije, v kateri je nastala kršitev. To pa je odvisno od kraja letališča, iz katerega bi potrošniki potovali.

nasveti ZPS odpovedi letov ryanair