vestnik

(ODZIV) Predsednica komisije za statut in pravna vprašanja v Občini Puconci: "Menim, da je namen Razvojnega zavoda, da ima nekdo službo kot direktor"

Vestnik.si, 30. 3. 2022
Vanesa Jaušovec
Dogajanje okoli Razvojnega zavoda Občine Puconci je še naprej pestro.
Aktualno

Občinska svetnica in predsednica komisije za statut in pravna vprašanja Sanda Vrhovac se je odzvala na izjavo puconskega podžupana na zadnji seji občinskega sveta, v kateri ji je očital, da je zlorabila svojo funkcijo.

Na naši spletni strani smo nedavno poročali o redni seji občinskega sveta Občine Puconci. Na njem so svetniki v prvi obravnavi sprejeli odlok o ustanovitvi javnega zavoda Razvojni zavod Občine Puconci. Naj spomnimo, da je predlog odloka pripravil Inštitut Idealis, svetniki pa so ga potrdili z eno spremembo. Predlagal jo je župan Ludvik Novak, nanaša pa se na pogoje za imenovanje direktorja. Kandidat za direktorja mora imeti najmanj pet let delovnih izkušenj, od tega najmanj eno leto na vodstvenih ali vodilnih delovnih mestih. V predlogu sta bili sprva zahtevani dve leti dela na vodstvenih ali vodilnih položajih. Na seji je podžupan Jožef Ficko dejal, da je bilo gradivo poslano tudi komisiji za statut in pravna vprašanja. Seja je bila sklicana, a na dan seje tudi preklicana. Po besedah Ficka samovoljno s strani predsednice komisije Sande Vrhovac. »Iz tega ugotavljam, da je bila zlorabljena pozicija predsednika komisije. O kakršnih koli postopkih v zvezi z odloki bi lahko odločila komisija, ne pa predsednica. Sklicevala se je na stvari, ki bi jih kvečjemu komisija lahko utemeljevala kot razloge za neobravnavo takšnega odloka,« meni podžupan, ki je še dodal, da bo komisija lahko morebitne spremembe v drugem branju predlagala kot amandmaje. 

občina-puconci, puconci
Vanesa Jaušovec
Občina Puconci

Na izjavo puconskega podžupana se je odzvala predsednica komisije za statut in pravna vprašanja Sanda Vrhovac, ki na seji takrat ni bila prisotna. Uvodoma je opozorila na to, da Ficko ni navedel, katera pooblastila naj bi prestopila. "Ni navedel, kateri člen poslovnika naj bi bil kršen. Nekdo, ki je že 20 let svetnik, lahko iz glave pove, kateri člen poslovnika je bil kršen, saj drugače potem on sam z neutemeljenimi navedbami zlorablja svojo funkcijo predsedujočega za osebni napad name," je jasna. V spodnjem zapisu je predstavitev njenih nasprotnih dejstev.

občina-puconci, puconci
Vanesa Jaušovec
Občina Puconci

Nadaljevanje zapisa Sande Vrhovac objavljamo v celoti: 

Sejo Komisije sem preklicala, ker predlog omenjenega Odloka ni bil pripravljen v skladu z določili Poslovnika občinskega sveta. Gradivo je bilo brez obrazložitve, brez utemeljitve razlogov za spremembe. To je osnovna zahteva za vse predloge aktov. Poslovnik pa se mora spoštovati. 



Sploh glede na to, da se je za pripravo sprememb najelo zunanjega izvajalca, Inštitut Idealis iz Ljubljane in se mu za spremembo dveh členov odloka plačalo z denarjem vseh občanov. Težko verjamem, da na občini ni nikogar sposobnega dopisati dva stavka v dva člena.

Kaj se spreminja.

Člen, ki se nanaša na sestavo Sveta Zavoda. S spremembo si občina, ustanoviteljica, zagotavlja večino in politični prevzem Sveta zavoda, da se ji več ne bi zgodilo, da bi bil na razpisu izbran kdo drug kot bi ga izbrala sama in s tem javni zavod de facto podreja občini.

Do sedaj so Svet zavoda sestavljali:

- 3 člani predlagani s strani Zveze kulturnih in turističnih društev Občine Puconci,

- 1 član predlagan s strani Športne zveze Puconci,

- 1 član predstavnik ustanovitelja,

- 1 član predstavnik delavcev zavoda,

- 1 član pa je župan.

Sedaj pa:

-    štirje predstavniki ustanoviteljice,

-    dva predstavnika uporabnikov oziroma zainteresirane javnosti

in en predstavnik zaposlenih zavoda.

Spreminja pa se še člen, ki določa pogoje za direktorja. Dodaja se pogoj aktivnega znanja tujega jezika in spreminja se pogoj glede potrebnih delovnih izkušenj. Potrebnih bo 5 let delovnih izkušenj, od tega 2 leti na vodstvenih in vodilnih delovnih mestih. (Prej 5 let delovnih izkušenj in organizacijske in vodstvene sposobnosti). V prvem branju je bila potem potrjena sprememba, ki določa 5 let delovnih izkušenj, od tega eno leto delovnih izkušenj na vodstvenih ali vodilnih položajih.

Nenavadno je, da pripravljalec Odloka, Inštitut Idealis, ne bi vedel, da uporaba pojma "aktivno znanje tujega jezika", ki so ga uporabili, ni več ustrezna. Razlikovanje med aktivnim in pasivnim znanjem tujega jezika je namreč že dolgo strokovno neustrezno in zastarelo, saj že od septembra 1999 v Republiki Sloveniji ni več mogoče dobiti javno veljavnih potrdil o aktivnem/pasivnem znanju jezika. Tega leta so namreč začeli veljati novi javno veljavni programi tujih jezikov za odrasle, ki so ob nastanku kot referenčno gradivo uporabili nova strokovna dognanja, zbrana v publikaciji Sveta Evrope - Skupni evropski referenčni okvir, kjer so zbrane in objavljene lestvice z opisi ravni znanja. Teh je 6, razvrščajo pa se takole: A1 in A2 - osnovni uporabnik, B1 in B2 – samostojni ali neodvisni uporabnik ter C1 in C2 - usposobljeni uporabnik ali uporabnik na ravni jezikovnega mojstrstva. Izobraževalni programi v Republiki Sloveniji so pripravljeni na dveh ravneh zahtevnosti: osnovni in višji, pri čemer je določeno, da znanje na osnovni ravni ustreza visoki A2 ravni, znanje na višji ravni pa ravni B2. Znanje na ravni C2 posledično pomeni znanje na visoki ravni.

In zakaj se Odlok spreminja.

Ker je bil razpis za direktorja Razvojnega zavoda, na podlagi ugotovitev Inštituta Idealis (tega je Občina prosila za pravno mnenje in zanj plačala 488 EUR) razveljavljen. Idealis je ugotovil, da je razpis vseboval pogoj znanja tujega jezika, to pogoj pa ni opredeljen v Odloku o ustanovitvi oziroma drugih aktih, kar je nezakonito.

Sestava Sveta zavoda, vsaj glede članstva župana v Svetu Zavoda, pa se mora spremeniti zaradi ugotovitve Komisije za preprečevanje korupcije, da župan zaradi nezdružljivosti funkcij, ne more biti član Sveta zavoda.



Zakaj je predlog teh sprememb Odloka oziroma teh dveh členov Odloka pripravil Inštitut Idealis mi ni znano. Zainteresirana javnost ni bila niti seznanjena s tem, da se pripravlja sprememba Odloka. Ni bilo javne razprave. Pri pripravi odloka ni sodeloval nihče od deležnikov oziroma zainteresirane javnosti. Ne zaposleni na Razvojnem zavodu, ne Svet zavoda (kar je sicer v Statutu v 18. členu opredeljeno kot ena od njegovih nalog), ne tisti, katerim naj bi bilo delo zavoda namenjeno... kulturi, športu, turizmu, društvom. Šele sedaj, ko je Občinski svet že sprejel Odlok v prvi obravnavi pa se sklicuje sestanek z deležniki o seznanitvi s spremembami Odloka.

Osebno pa sem še vedno mnenja, da je namen Razvojnega zavoda samo to, da ima nekdo službo kot direktor. Ki direktoruje trem zaposlenim. Tudi tako imenovani novi Odlok to potrjuje, če vse drugo iz odloka iz leta 2011 ostaja isto. S čim torej razvojni zavod opravičuje svoj naziv? Za naloge, ki jih opravlja (dejanske naloge), je dovolj, da bi se preoblikoval v informacijsko-projektno pisarno. Direktor ne bi bil potreben. Če pa imamo zavod, potrebujemo seveda tudi direktorja.

Želim pa še dodati to, da v kolikor si Občina Puconci, resnično prizadeva dobiti ustrezno izobražene in usposobljene kandidate, ki bi zasedli direktorska mesta v zavodih in javnih podjetnih, katerih ustanoviteljica je, je vsekakor treba spremeniti in enakopravno poenotiti tudi pogoje za zasedbo položaja direktorja javnega komunalnega podjetja, kjer se sedaj zahteva samo srednješolska izobrazba, brez znanja tujega jezika, zato v kratkem pričakujem tudi predlog za spremembo Odloka o javnem komunalnem podjetju Püngrad oziroma njegovega Statuta.

Preberite še: Postopek pri izbiri direktorja se je zapletel, županu KPK zaradi nezdružljivosti funkcij izdala opozorilo 

občina-puconci razvojni-zavod odlok