Na OŠ Apače poteka Erasmus+ projekt z naslovom Let's Create a Motivating Learning Environment (Let's CAMOLE), v katerega so vključene šole iz Slovenije, Madžarske, Portugalske, Litve, Grčije in Nemčije. V okviru tega projekta so se tri učiteljice in tri učenke od 4. do 9. aprila odpravile na Madžarsko, na šolo Batthyány Kázmér Általános, ki se nahaja v mestu Siklós. Namen srečanja je bil opazovati aktivne odmore, ki jih izvajajo na šoli.
Preberite še
Odpri v novem zavihku(FOTO) Na sejmu Megra državno prvenstvo mladih krovcev in kleparjev
Drugi dan sejma Megra je bil posvečen trajnostni gradnji. Danes je v sklopu sejma potekal strokovni posvet Sanacije in obnove prometne infrastrukture po večstoletnih poplavah, potekalo je tudi državno prvenstvo mladih krovcev in kleparjev. Na zunanjem razstavnem prostorju so pripravili demonstracijo asfalterskih del in asfalterske strojne mehanizacije, hkrati pa so pripravili še predavanji Trajnostna prenova stavb s poudarkom na sistemu vse na enem mestu in Digitalizacija javne uprave na področju graditve. Za obiskovalce so pripravili tudi delavnico z naslovom Naravne gradnje - ilovnati ometi, obnova slamnate hiške. Na dogodku je potekalo še mednarodno poslovno srečanje Meet4business in zaključna mednarodna konferenca v okviru evropske projekta DIG-IN-KPI. Dogajanje je v objektiv ujel Jure Zauneker.
Kot je povedala Katja Mauko, specialna pedagoginja na OŠ Apače, so jih ob prihodu pričakali otroci in starši, pri katerih so naše učenke bivale. "Sprejeli so nas z velikim veseljem in pozitivno energijo. Prav tako so nas na šoli tako učitelji kot tudi učenci sprejeli z navdušenjem. Številni so kar sami prihajali do nas in se z nami pogovarjali, saj jih je zanimalo, kdo smo in od kod prihajamo," tako Maukova.
Učenci in učitelji so vsak dan zanje pripravili bogat program. Prvi dan so jih razveselili s kulturnim programom, nato pa so sledile različne aktivnosti, preko katerih smo lahko spoznavali drug drugega in državo Madžarsko. V naslednjih dneh so pripravili različne in številne dejavnosti. Tako so imeli priložnost spoznati njihovo kulturo, izobraževalni sistem, življenje, navade in seveda aktivne odmore. Kot so lahko opazili, se učencem na šoli nudijo številne in različne dejavnosti, ki jim omogočajo, da so med odmori aktivni. "Po hodnikih imajo postavljene namizne nogomete in mize za ping pong, na tleh pa imajo prilepljene različne oblike in igre, ki učencem omogočajo aktivno preživljanje odmorov. Prav tako se med dvema daljšima odmoroma vsi učenci šole v dveh skupinah odpravijo pred šolo, kjer imajo prostor za gibanje in sprostitev. Tako se vsi učenci vsaj enkrat v dnevu odpravijo na svež zrak. Učenci so tudi povedali, da imajo med odmori vedno možnost igrati družabne igre. Gibanje ima pri njih velik pomen, kar lahko opazimo že v njihovem učnem načrtu, saj imajo po programu 5 ur športne vzgoje na teden," opisuje. Dodaja, da so imeli tudi možnost prisostvovati pouku, kar jim je omogočilo bolj podroben vpogled v njihovo delo ter jim dalo ideje, ki jih bodo lahko prenesli tudi v svojo prakso.
"Celoten čas bivanja na Madžarskem je bilo čutiti močno povezanost staršev, otrok in zaposlenih na šoli. Kot je povedala njihova koordinatorica projekta, je bil prav ta projekt razlog, da so se vsi še bolj povezali med seboj. Udeleženke smo se hvaležne za neverjetno priložnost in izkušnjo domov vrnile polne nepozabnih spominov, novih poznanstev in prijateljstev, idej in zagona za naše prihodnje delo," je zaključila Katja Mauko.