vestnik

OŠ Apače prejemnica evropskega jezikovnega priznanja

Marina Vrbnjak, 2. 10. 2019
Arhiv OŠ Apače
"Udeleženci dogodka ob svečani podelitvi Evropskega jezikovnega priznanja" so (od leve proti desni): Učiteljica Mojca Foršek, Miha Brus, Tim Šinko, Izabela Serec, Nia Šic Tirš, Manca Hafner, ravnatelj
Aktualno

Na Osnovni šoli Apače se zavedajo pomena večjezičnosti in večkulturnosti ter priložnosti, ki se jim ponujajo zaradi obmejne lege občine, zato so kmalu po vstopu Slovenije v Evropsko unijo začeli navezovati stike in partnerstva z vrtci ter šolami v Avstriji, kar nadaljujejo in negujejo še danes.

Ravnateljica Violeta Kardinar je poudarila, da učence vključujejo v tujejezično kulturno in socialno okolje z namenom, da si pridobijo kompetence za delovanje tako v sosednji državi Avstriji kakor tudi v širšem evropskem jezikovno-kulturno-socialnem okolju. Za svoja prizadevanja so zdaj prejeli evropsko jezikovno priznanje, ki ga podeljuje Evropska komisija.

oš-apače
Marina Vrbnjak
Osnovna šola Apače

Aktivno sodelujejo z vrtci in šolami iz Avstrije
Priznanje so si prislužili z vključenostjo v številne šolske, nacionalne, medregionalne in mednarodne projekte ter projekte v okviru programa Erasmus+, s prioriteto razvijanja kompetenc večjezičnosti in večkulturnosti. Eden izmed njih je inovacijski projekt Dva bregova ene reke, ki je trajal dve leti, a živi še danes. Namenjen je spoznavanju kulturnih znamenitosti in sproščeni komunikaciji v tujem jeziku, vanj pa so vključeni otroci prvega in drugega triletja. Že trinajst let osmošolce v okviru projekta Mittelalter (Srednji vek) popeljejo na grad Riegersburg, vsaka tri leta pa imajo učenci zadnjega triletja možnost udeležiti se vodenega interaktivnega ogleda Unescove palače v nemščini in angleščini. Otrokom tako omogočijo, da se srečajo s številnimi kulturami in jeziki na enem mestu ter imajo priložnost videti pripadnike različnih ras in narodnosti.
Organizirajo tudi oglede gledaliških predstav v operi in mladinskem gledališču Next Liberty v Gradcu. Že osem let aktivno sodelujejo v projektu Naša Mura, kjer skupaj z gimnazijo Borg iz avstrijske Radgone v narodnostno mešanih skupinah raziskujejo mrtvice reke Mure pod strokovnim vodstvom obeh šol in predstavnikov zunanjih ustanov. Tovrstna udejstvovanja so jim poleg odličnih rezultatov in uspešne vključitve otrok v avstrijske srednje šole med drugim prinesla tudi številna nova poznanstva in dobre prakse pri pouku in dnevnih dejavnostih. Večina projektov se izvaja po pouku, a se prepletajo z učnimi načrti. »Ob tem je treba poudariti, da vsi sodelujoči učitelji in drugi strokovni delavci vrtca in šole delajo na moralni pogon. Poplačilo jim je uspešnost učencev,« je poudarila ravnateljica Violeta Kardinar. V projekte so vključeni večina otrok iz šole in vrtca, starši, lokalne skupnosti z obeh strani meje, turistična, humanitarna, naravovarstvena in kulturna društva.

oš apače
Arhiv OŠ Apače
Projekt Naša Mura so na konferenci v Parizu predstavili kot primer dobre prakse.

Hvaležni  za podporo občine 
Vrtec je že tri leta vključen tudi v projekt Jeziki štejejo, ki omogoča otrokom, da se jezikov učijo s pomočjo igre. Spoznavajo španščino, francoščino, italijanščino, hrvaščino, nemščino, angleščino. »Zelo smo hvaležni Občini Apače, da nam vsako leto nameni sredstva za mednarodno sodelovanje in nam omogoča, da otroci obiskujejo pouk angleščine vsa leta izobraževanja, ne samo v vrtcu in od četrtega razreda dalje,« je povedala ravnateljica.

oš-apače
Marina Vrbnjak
Osnovna šola Apače

Tudi v mednarodni raziskavi o znanju tujih jezikov pri devetošolcih je šola dosegla nadpovprečen rezultat, njihovi učitelji tujih jezikov pa poučujejo oziroma spremljajo otroke od vrtca do četrtega razreda, pri tem si vsa učna gradiva pripravljajo sami. V bližnji prihodnosti želijo ponuditi večjezičnost v šoli kot izbiro v okviru interesnih dejavnosti ali občinskega programa. »Strokovne izkušnje z veseljem tudi delimo,« je še povedala ravnateljica in dodala, da je zelo vesela, da sta bila delo številnih generacij otrok in strokovnih delavcev ter prispevek lokalnega okolja ter staršev opažena in prepoznana kot izjemna praksa, ne le v nacionalnem, temveč tudi v mednarodnem prostoru.
oš-apače vrtec-apače violeta-kardinar