vestnik

(Pred novim šolskim letom) Ravnatelji menijo, da policijski ali vojaški režim v šole ne spada

Ines Baler, 25. 8. 2020
Nataša Juhnov
Pouk naj bi od 1. septembra potekal podobno kot pred počitnicami.
Aktualno

Ministrica pravi, da so priporočila, ki so jih prejele šole, izvedljiva in življenjska, ravnatelji pravijo, da je v praksi vse drugače

Ministrica za izobraževanje, znanost in šport Simona Kustec je minuli torek sporočila, kakšen bo začetek novega šolskega leta. V sodelovanju z Nacionalnim inštitutom za javno zdravje, Zavodom Republike Slovenije za šolstvo, predstavniki ravnateljev in drugimi pristojnimi je ministrstvo pripravilo štiri modele izobraževanja. Trenutno kaže, da bodo učenci, dijaki in zaposleni na osnovnih in srednjih šolah septembra začeli pouk po modelu B, ki predvideva, da se bodo v šole vrnili vsi, pri tem pa bodo veljale omejitve, ki se nanašajo na spoštovanje higienskih pravil ter izvajanje preventivnih ukrepov. Če se bo epidemiološka slika v prihodnjih dneh poslabšala, bo zdravstvena stroka pripravila novo oceno in na podlagi te bo sprejeta odločitev, ali bodo v šole res šli vsi.

Modeli izobraževanja
MIZŠ, ZRSS
Trenutno kaže, da se bo pouk izvajal po modelu B. Če se bo epidemiološka slika v prihodnjih dneh poslabšala, bomo prešli na model C. Ta predvideva, da se bo del učencev izobraževal na daljavo.

Po mnenju ministrice so dana priporočila izvedljiva in življenjska, pri iskanju modelov in pisanju priporočil pa so iskali rešitve, ki ne smejo preprečiti temeljnega poslanstva, pridobivanja novega znanja, socializacije in učenja za življenje.
V šolah bodo, če bodo izvajali model B, veljali podobni ukrepi kot v zadnjih tednih pred počitnicami. Model predvideva normativno število učencev v razredu in tudi možnost združevanja različnih oddelkov v skupine ob izvajanju higienskih ukrepov. Fizična razdalja naj bi se zagotavljala med učenci različnih oddelkov. Priporoča se tudi, da se predmet šport v skladu z zmožnostmi v čim večji meri izvaja na prostem, v telovadnici pa naj ne bi prihajalo do mešanja skupin iz različnih oddelkov. Malica naj bi bila po možnosti v učilnici, prevzem kosil v jedilnici pa naj se organizira tako, da se določi urnik oziroma število učencev in dežurnih učiteljev, ki so lahko hkrati v jedilnici. V učilnicah, kjer bodo zbrani le učenci enega razreda, učencem ne bo treba nositi zaščitnih mask. Učitelji in drugi strokovni delavci naj jih uporabljajo, če ni zagotovljena ustrezna razdalja, izjema so učitelji prvega vzgojno-izobraževalnega obdobja. 

kustec
STA
Ministrica pravi, da so priporočila, ki so jih prejele šole, izvedljiva in življenjska, ravnatelji pravijo, da je v praksi vse drugače.

Režim, ki v šole ne spada 
Kako so s priporočili zadovoljni in ali so izvedljiva, smo povprašali tudi nekaj ravnateljev pomurskih šol. »Naša želja je bila, da se vrnemo v šolske klopi in da šolsko leto – kolikor se le da – začnemo normalno. Priporočila, ki niso ravno najbolj življenjska, čeprav pristojni govorijo, da so, bomo skušali izpolnjevati v čim večji meri in potrudili se bomo, da se bodo učenci in zaposleni počutili dobro, varno in da bo pouk v največji možni meri lahko potekal nemoteno,« pove Dejan Kokol, ravnatelj Osnovne šole Gornja Radgona. Poudari tudi, da zagotavljanje socialne distance zaradi potrebe po socialnih stikih ne spada v šolo. »Hkrati bomo v šolah vzpostavljali režim, ki tja ne spada. To je policijski ali vojaški režim, ki smo ga bili vajeni zadnji mesec in pol,« še meni in doda, da bo vse to pomenilo dodatno obremenitev, skrb in odgovornost za zaposlene. 

435aa4ba2072b9032e43c0a499fa8ae6
Marina Vrbnjak
Ravnatelj OŠ Gornja Radgona Dejan Kokol.

»Okrnjena bo tudi kakovost vzgojno-izobraževalnega dela, saj učitelji ne bodo mogli izvajati celotnega učnega načrta. Če navedem čisto praktični primer, učenci 8. razreda bodo ves čas ostali v slovenski učilnici, kar pomeni, da ne morejo iti k pouku kemije, biologije, fizike. Kar si bodo učitelji lahko prinesli v učilnico, bodo imeli, drugega pa ne,« je jasen Viktor Navotnik, ravnatelj Osnovne šole Grad. V brošuri, ki podrobno predstavlja vse štiri možne modele izobraževanja, je še zapisano, da bi se večji oddelki razdelili v manjše skupine. Tako Kokol kot Navotnik pravita, da to na njihovi šoli ni mogoče. »Na naši šoli imamo 560 učencev, v oddelku imamo tudi po 25 učencev, in da bi jih delili, ne znese ne kadrovsko ne prostorsko. Ko smo šole ponovno odpirali, smo bili primorani v delitve. Za prvo triletje in za 9. razred smo imeli šolo polno zasedeno, tako prostorsko kot kadrovsko,« pravi radgonski ravnatelj.
Kako brez stikov, če so le ene sanitarije 
Tudi pri Gradu to ne bo mogoče. »Spomladi smo delali tako, da so otroci prihajali z zamikom v šolo, tudi letos bomo verjetno tako, da bi se čim manj srečevali. Problem so tudi sanitarije, ker imamo na šoli samo ene skupne sanitarije za učence, in čisto preprečiti, da bi se učenci srečevali, ni možno,« pove in doda, da je v prostorih šole tudi vrtec, kar dodatno otežuje izvajanje priporočil. 
Kako bo potekal prevoz v šole, še ni čisto znano, saj tudi ravnatelji še čakajo podrobnejše informacije. Šole morajo zagotoviti tudi, da bodo v šolskih prostorih na razpolago mila, razkužila, zaščitne maske. Te so ob koncu minulega šolskega leta v radgonski šoli prejeli od civilne zaščite, po do zdaj znanih informacijah pa Kokol pravi, da bodo zaščitna sredstva tokrat morali financirati iz materialnih stroškov, posledica česar bodo tudi višji stroški. 
Razmere v šolah so različne  

fdb2fd945c3ef4ff24cd2ea58c8519bd
Nataša Juhnov
Poklicne srednje šole so nekoliko specifične tudi zaradi praktičnega pouka.

Na Srednji zdravstveni šoli Murska Sobota so v preteklih dneh premlevali možnosti in iskali primerne rešitve za izvajanje izobraževalnega procesa. »Vsi se bomo maksimalno potrudili, da stvari naredimo tako, kot je priporočeno. Za to, kar bo pod vprašajem, pa bomo morale posamezne šole dobiti še dodatna navodila,« pravi ravnateljica Zlatka Lebar. Če na model B gleda skozi črno-belo prizmo, pravi, da ni vse življenjsko, saj šole delujejo v različnih razmerah. Poklicne srednje šole so nekoliko specifične tudi zaradi praktičnega pouka. V modelu B je zapisano, da bi se vaje izvedle v kabinetih, toda če Lebarjeva izhaja iz njihovih šolskih programov, ugotavlja, da se brez ožjih stikov praktični pouk v kabinetu še manj pa v bolnišnicah ali domovih ne more izvajati. »Dijake je treba naučiti, da ponotranjijo to, da je treba varnostne ukrepe ves čas izvajati, kolikor seveda to dopušča njihovo delo.«

šola šolsko-leto-2020/2021 ravnatelji