vestnik

Prednosti in slabosti bančnih paketov: Novost, ki jo stranke šele spoznavajo

Damijan Toplak, 5. 6. 2019
Aktualno

Navadili smo se že na pakete s telekomunikacijskimi storitvami, naročniške pakete za glasbene in video vsebine ter podobne storitve, tem pa se v zadnjem obdobju pridružujejo še bančni paketi.

Pri mnogih komitentih tako imenovani bančni paketi naj ne bi bili najboljše sprejeti. Kaj so torej prednosti bančnih paketov? Morda to, da ni treba razmišljati o posameznih stroških, ker so po navadi vsi ali večina teh zajeti v paketu. Kaj pa so morebitne slabosti? Mogoče to, da vseh storitev nato ne uporabljamo dovolj in so stroški poslovanja za komitenta posledično višji.


V Novi KBM niso zaznali slabega sprejemanja bančnih paketov. Nasprotno, opažajo veliko zanimanje potrošnikov za ponudbo njihovih paketov. "Prednosti za stranko s paketom Komplet Nove KBM, ki je primeren za praktično vse polnoletne stranke, je kar nekaj. V ceni paketa dobi več, kot če bi uporabljala posamezne storitve/produkte. Lažji je nadzor nad mesečnimi stroški za bančne storitve, saj se mesečno obračuna le ena postavka. Tu so ugodnosti pri uporabi drugih bančnih storitev/produktov (npr. boljša obrestna mera pri kreditu, depozitu...) pa udobnost in preprostost poslovanja, saj stranki pri dvigu v evrih ni treba razmišljati in iskati bankomata Nove KBM, saj so dvigi v evrih v državah EU vključeni v ceno paketa. Izpostavljamo še brezskrbnost in varnost poslovanja, saj paketi vključujejo varnostno SMS-obveščanje za debetno kartico Visa.
Dobra je dostopnost, saj storitve lahko opravlja tako na klasičnih (poslovalnice banke, specializirana bančna okenca, vse pošte v Sloveniji) kot na digitalnih kanalih (spletna in mobilna banka), tu so še dodatne ugodnosti za nove stranke, ki jih banka lahko ponudi v sodelovanju s poslovnimi partnerji. Drži pa, da je morebitna slabost za stranko, da vseh storitev/produktov ne uporablja, kar lahko pomeni za stranko višje stroške poslovanja," priznavajo.

Vsebina paketa naredi razliko med bankami

Glede prednosti in slabosti vsaka stranka presodi, ali sta cena paketa in nabor storitev/produktov v paketu zanjo ustrezna in ugodna. Prav vsebina paketa je tista, v čemer se paketi med bankami razlikujejo, zato je pomembno, da si stranka vzame dovolj časa za razmislek, preden se odloči. "Ponujamo Paket Komplet in Paket Premium, ki vključujeta najpogosteje uporabljene storitve/produkte za sodobno poslovanje strank. Ne ponujamo pa paketov mladim (to so mladoletni in polnoletni do dopolnjenega 26. leta, če se šolajo in izpolnjujejo pogoje - v skladu s splošnimi pogoji poslovanja), ker so že osnovne storitve/produkti za njih brezplačni (brezplačno vodenje računa, brezplačna uporaba spletne/mobilne banke, brezplačni dvigi pri bankomatih...). Stranke, ki ne sodijo v skupino mladih, se lahko samostojno odločijo samo za poslovanje z osebnim računom (TRR) in drugimi posameznimi storitvami, kot želijo, torej se ne odločijo za paketni račun," pojasnjujejo v Novi KBM.

"Ponudba Delavske hranilnice temelji na ločenemu zaračunavanju storitev in je po rezultatih različnih neodvisnih raziskav (BS, Moje Finance, ZPS) najugodnejša na trgu. Dodatno smo za stranke, ki bi to želele, začeli postopno uvajanje paketov. Trenutno ponujamo dva paketa, DH EYCA paket za mlade in Digitalni paket. Prvi je za mlade od 15. leta do prve zaposlitve brezplačen, od zaposlitve do dopolnjenega 30. leta pa zanj plačujejo le 1 evro mesečno. Z mladim prilagojeno vsebino, ki vključuje vse sodobne digitalne bančne poti, med drugim napredno mobilno denarnico DH Denarnik, smo konkurenčni tujim spletnim bankam. Med najugodnejše na trgu sodi tudi Digitalni paket, namenjen zahtevnejšim uporabnikom, ki jim za zgolj 4,5 evra mesečno omogočamo, da opravljajo različna plačila za celotno gospodinjstvo. Paketne storitve prinašajo prednost predvsem tistim, ki vsakodnevno uporabljajo širši nabor bančnih storitev in produktov, posebej digitalnih (spletna, mobilna banka, mobilna denarnica). Ti se zanje tudi najpogosteje odločajo. Pošten in prijazen odnos do strank je za hranilnico ključnega pomena, zato paketne ponudbe ne pogojujemo oziroma strank vanjo ne silimo. Dejstvo pa je, da trendi kažejo v to smer in zelo verjetno bodo paketi prevladali tudi v ponudbi bank in hranilnic. V tem primeru bodo naši paketi za vse stranke še naprej na voljo po pošteni ceni," pa pojasnjujejo v Delavski hranilnici.

Stranka izbere najprimernejšega

Luka Šepec s področja upravljanja ponudbe prebivalstva v NLB pa ugotavlja: "Vse več ponudnikov storitve oblikuje v pakete in tako uporabnikom poenostavlja ravnanje z njimi. Paketi pregledno združujejo več storitev in tako namesto posamičnih storitev plačujemo enotno ceno za cel paket. Navadili smo se že na pakete s telekomunikacijskimi storitvami, naročniške pakete za glasbene in video vsebine ter podobne storitve. Bančni paketi pa so pri nas še novost, zato odpirajo številna vprašanja, o njih pa so se širile tudi neresnice, ki smo jih v NLB želeli razpakirati z miti. Slednje najdete tukaj. Bančne pakete uporablja že več kot polovica naših strank. Večina si je izbrala paket, ki je za njihov obseg poslovanja ugoden. Ob spremembi je bilo nekaj strank nezadovoljnih, a se je izkazalo, da potrebujejo le ustrezno razlago ter individualni pregled trenutnih stroškov in stroška, ki ga bodo imeli s paketom. Strankam, ki paketa ne želijo, še vedno omogočamo plačevanje storitev po porabi, ki temelji na osnovnem računu."

Bančni paketi vključujejo različne kombinacije izbranih storitev, zato so mesečna nadomestila za njihovo uporabo različna. "Ko primerjamo stroške paketa s stroški posameznih storitev, ki jih že uporabljamo, se hitro zgodi, da na katero storitev pozabimo ali napačno ocenimo, kako pogosto jo uporabljamo. Tudi če paket primerjamo z le eno storitvijo, denimo osebnim računom, dobimo občutek, da bomo zaradi paketa plačevali več. A slednje pri nas ne velja, saj smo ravno zato oblikovali ponudbo štirih paketov, med katerimi stranka izbere najprimernejšega. Za večino strank tudi velja, da s pravim paketom plačujejo manj. Če pa se zgodi, da stranka prvič ne izbere najboljše kombinacije storitev za svoje potrebe in šele po nekaj časa uporabe ugotovi, da bi ji bolj ustrezal drug paket, lahko med paketi prehaja povsem brezplačno in brez omejitev. Če ugotovi, da bi ji glede na njeno dejansko porabo bolj ustrezal drug paket, ga lahko menja tudi vsak mesec in to brezplačno. Se pa za samostojen osebni račun odločajo predvsem stranke, ki v NLB ne opravljajo plačilnega prometa (nimajo položnic), ne želijo uporabljati kartic z odloženim plačilom in mobilne/spletne banke," sklene Šepec.
bančni paketi transakcijski računi banka račun