vestnik

Razkuževanje bodo plačali stanovalci

Majda Horvat, Timotej Milanov, 10. 4. 2020
Nataša Juhnov
Murska Sobota
Aktualno

V nekaterih objektih so se dela lotili sami, upravniki jim dostavijo razkužilo

Vladni odlok o obveznem razkuževanju večstanovanjskih stavb je med stanovalci tovrstnih objektov sprožil nemalo vprašanj, predvsem pa jih zanima, kdo bo plačal stroške razkuževanja. Odlok določa obvezno razkuževanje opreme v skupnih prostorih večstanovanjskih stavb, kot so kljuke, ograje, stikala za upravljanje in kabine dvigal. Štefan Cigan, direktor soboškega javnega podjetja Komunala, ki upravlja 125 objektov v mestu, pravi, da strošek razkuževanja tako ali drugače bremeni stanovalce. Ti imajo možnost, da to storitev zanje opravi upravnik ali čistilni servis, ki že sicer skrbi za čistočo v objektih, lahko pa od Komunale zgolj kupijo sredstva za razkuževanje po nabavnih cenah. Cigan pojasnjuje, da sami izvajajo razkuževanje zgolj v 15 objektih, v približno četrtini objektov razkužujejo stanovalci sami, v glavnem pa to storitev zanje izvajajo čistilni servisi. Tam, kjer izvaja razkuževanje Komunala, bo storitev vsako stanovanjsko enoto stala evro na dan, kar zajema določeni dve razkuževanji dnevno. Torej bo to stanovalce stalo okoli 30 evrov na mesec. Če jim zgolj dostavijo ustrezna čistila, bodo za 5 litrov plačali 30 evrov, kot pravi Cigan, je tudi za velik stanovanjski objekt s 40 stanovanji dovolj liter tovrstnega čistila. Stojan Fišer, direktor zasebne družbe za upravljanje stanovanj Fise, pojasnjuje, da bi sami potrebovali 40 ljudi, da bi lahko to delali. Zato to storitev v približno polovici objektov, ki jih upravljajo, opravijo čistilni servisi, v drugi polovici objektov pa stanovalci sami, medtem ko jim oni zgolj priskrbijo razkužilo. Povprečna cena dezinfekcije objekta dvakrat na dan je po besedah Fišerja 15 evrov po objektu, odvisno tudi od velikosti objekta. Mesečno bodo vsi stanovalci posameznega objekta skupaj morali odšteti od 400 do 600 evrov. V tistih objektih, kjer razkužujejo sami, bodo za dezinfekcijska sredstva pri Fisi odšteli do 150 evrov na mesec, na voljo so sicer še cenejša čistila, vendar so bolj agresivna in bi lahko na opremi v blokih povzročila tudi škodo. Fišer pravi, da stanovalci ne bi plačali teh stroškov samo, če bi jih prevzela država.

9a0e82ce752eee3d9000210b292cfa5d
Vida Toš
Gornja Radgona


Gornja Radgona 
Primož Starčič, direktor Stanovanjsko-komunalnega podjetja (SKP) Radgona iz Gornje Radgone je povedal, da so zaradi zaostrovanja varovalnih ukrepov odlok vlade o  razkuževanju večstanovanjskih stavb pričakovali  ter etažne lastnike že pred tem obvestili, da bodo za to storitev najeli čistilni servisi. Po prejetih ponudbah so ugotovili, da je njihova cena previsoka. SKP Radgona je zato za čas veljavnosti odloka zaposlil eno osebo, ki bo razkuževanje opravljala skupaj s še dvema redno zaposlenima. Za stanovalce v stavbah, kjer so se odločili za razkuževanje v lastni izvedbi, so pripravili pakete z razkužilom (kilogram ECOCID za cca 100 litrov razkužila) in pripomočki. To bo zadostovalo za približno dva meseca. Za posamezni vhod v stavbo je strošek približno 30 evrov za paket. Za dezinfekcijo v lastni izvedbi so se odločili pri 55. vhodih, SKP Radgona pa to opravlja na 25 vhodih. Cena te storitve je približno 10 evrov na stanovanjsko enoto na mesec. "Izdaja odloka se nam zdi nesmiselna, ker ne moraš popolnoma preprečiti prenosa virusa. Deset minut po izvedbi dezinfekcije lahko okužena oseba prime za kljuko, stikalo… in je virus zopet prisoten," o ukrepu meni Starčič. 

lendava, panorama, mesto
Nataša Juhnov
Lendava

Ljutomer in Lendava 
Komunalno-stanovanjsko podjetje (KSP)  Ljutomer je za razkuževanja najel čistilni servis, ki trenutno razkužuje v 66 večstanovanjskih objektih. Ta številka se spreminja odvisno od odločitve stanovalcev, da to opravijo sami.  Cena storitve razkuževanja, kjer  to opravlja čistilni servis, je za stanovanje 0,55 evrov z davkom na dan,  s tem, da je  KSP Ljutomer zagotovil razkužila. 
V  Lendavi so se za razkuževanje v lastni izvedbi odločili stanovalci v desetih večstanovanjskih objektih, v preostalih to opravlja čistilni servis. Stanovanjsko podjetje (SP) Lendava kot največji upravljalec v občini pa je za vse priskrbel razkužilo. V objektih, kjer  razkuževanje opravlja čistilni servis, bodo etažni lastniki stanovanj  za to storitev plačali  0,50 evrov na dan. 
Kot je povedal Igor Kolenko, direktor SP Lendava,  je vlada z odlokom o obveznem razkuževanju upravljalce večstanovanjskih objektov z danes na jutri postavila pred dejstvo, da morajo to organizirati, o plačilu pa se ni opredelila, kar pomeni, da je to strošek lastnikov stanovanj.