vestnik

Slovenija spet na dnu lestvice po varnosti cest - Smo (pre)daleč od vizije nič mrtvih in nič huje poškodovanih

STA/Vestnik.si, 30. 3. 2022
sta
Robert Štaba je predsednik Zavoda Varna pot, ki se zavzema za to, da bi bilo na naših cestah čim manj prometnih nesreč, predvsem pa nič mrtvih in nič huje poškodovanih do leta 2050.
Aktualno

Zavod varna pot politične stranke, ki kandidirajo na volitvah v DZ, poziva k pripravi novega nacionalnega programa varnosti cestnega prometa 2023 - 2032. Ob tem jih pozivajo, naj se opredelijo do predlogov zavoda za izboljšanje prometne varnosti v Sloveniji. Predlogi med drugim vključujejo zmanjšanje števila umrlih in hudo telesno poškodovanih.

Stranke med drugim pozivajo k udejanjanju vizije nič, ki predvideva nič mrtvih in nič huje poškodovanih v prometnih nesrečah do leta 2050, do leta 2030 pa 50-odstotno zmanjšanje mrtvih in huje poškodovanih, so sporočili iz zavoda.

varna-pot, smrti, telesne-poškodbe, prometne-nesreče
Varna pot
Varnost na slovenskih cestah spet slabša


Prav tako predlagajo uvedbo merljivih ukrepov in kazalnikov uspešnosti državnih organov ter prevzem odgovornosti za (ne)doseganje ciljev posameznih ministrstev, državnih organov in organizacij. Med njihovimi predlogi so tudi učinkoviti ukrepi za odpravo najpogostejših vzrokov prometnih nesreč in dvig regresnega zahtevka zaradi povzročitve hude prometne nesreče zaradi alkohola ali prepovedanih drog z 13.560 na 130.000 evrov.

varna-pot, smrti, telesne-poškodbe, prometne-nesreče
Varna pot
Varnost na slovenskih cestah spet slabša


Zavod predlaga še zmanjšanje dovoljene stopnje alkohola v krvi na 0 promilov za vse voznike, zmanjševanje odzivnega časa intervencijskih služb ter stimuliranje in nagrajevanje lokalnih skupnosti, ki aktivno znižujejo najhujše posledice prometnih nesreč in udejanjajo cilje vizije nič, z letnim izborom treh najboljših občin in denarno nagrado.

Po oceni Evropske komisije o varnosti cest v državah EU je Slovenija od leta 2019 po varnosti nazadovala iz tretjega v četrti razred. Zavod opozarja, da brez merljivih ukrepov ni odgovornosti, brez odgovornosti pa ni pravno formalnih posledic za nedoseganje ciljev. Na področju varnosti otrok na cestah Slovenija sicer sodi v sklop varnejših držav, kot družba pa vseeno sodimo v krog manj varnih držav, so še zapisali v pozivu političnim strankam.