vestnik

Slovenske učiteljice spoznavale španske šole. Med njimi je bila tudi zaposlena na OŠ Puconci

Vestnik.si, 21. 6. 2022
Osebni arhiv
Slovenke so obiskale nekaj španskih šol in si ogledale, kako delujejo.
Aktualno

Valerija Marič, strokovna delavka Osnovne šole Puconci, je s še štirimi slovenskimi učiteljicami, v okviru projekta Erasmus+ gostovala v španski provinci Huelva v Andaluziji.

Štiri učiteljice so obiskale tri podeželske šole, in sicer IES San Jose Cortegana v Cortegani, CEIP Maestro Rafael Carballar v Higueri de la Sierri in CPR Adersa 1 v Fuenteheridosu. Na prvi omenjeni šoli, ker dijake izobražujejo za športne vodnike, so bile aktivno vključene v dejavnosti in so se seznanile z metodologijo doživljajske pedagogike. "Ogledale smo si tudi osnovno šolo z vrtcem. V Španiji so v javne vrtce, ki so brezplačni, vključeni otroci od tretjega leta naprej. Ob vstopu v šolo nas je prevel cirkuški duh, saj je bila tema projekta cirkus. Šola in vrtec s starši dobro sodelujeta, na primer od doma v skupno rabo prinašajo igrače, zunanje igrišče skupaj urejajo z naravnimi materiali," pravi Maričeva. Obiskale so tudi Teacher teaching centre v Araceni, katerega naloga je organizacija izobraževanj in usposabljanj za učitelje.



 Pot jih je vodila še na šolo v Higueri de la Sierri. Dan so preživele v naravi – v gozdni šoli, z učenci 5. razreda. "Projekt gozdne šole se izvaja vsako sredo v obliki projektnih aktivnosti. V skupinah smo sodelovale v delavnici poustvarjanja osončja. Zanimivi so bili ogledi njihovih projektov: botanična pot, tablica insektov, knjiga zgodb, hlod za male sesalce … Najbolj pa je našo pozornost pritegnil kotiček za reševanje problemov oz. klop prijateljstva. V šolo so vključeni tudi učenci s posebnimi potrebami, za katere skrbita dve specialni pedagoginji. Najbolj nas je očarala deklica z zelo slabim sluhom, ki ji z znakovno govorico pomaga spremljevalka. Izvedeli smo, da se učenci v prvem razredu učijo števila do 100 in spoznajo tiskano in pisano abecedo. Po pogovoru z vzgojiteljicami  smo izvedeli, da se preko koledarja že v vrtcu otroci  učijo velikih tiskanih črk in števil do 31. Navdušeni smo bili nad zunanjo in notranjo podobo šole in vrtca, saj so bile stene polne čudovitih ilustracij, motivacijskih napisov in znakovne govorice. Našo pozornost so pritegnila posebna tolkala na vratih v obliki detlov," je opisala strokovna delavka iz OŠ Puconci. 

oš-puconci, španija, obisk
Osebni arhiv
Slovenke so obiskale nekaj španskih šol in si ogledale, kako delujejo.

CPR Adersa 1 pa je šola s sto učenci in tremi podružnicami. Učiteljice so spoznale njihovo najmanjšo podružnico, ki šteje enajst učencev, razporejenih v dva kombinirana oddelka. Tudi ta najmanjša podružnična šola je imela klop prijateljstva, kamor so učenci zapisovali vrednote, ki jih negujejo. Je šola, ki živi in diha z eko programom. Že leta v okviru športne vzgoje izvajajo projekt cirkus in pripravljajo cirkuško predstavo, s katero se predstavijo širši skupnosti. Predstavo so z veseljem in velikim ponosom izvedli na šolskem igrišču. "Najmlajši, vrtčevski otroci, so nas toplo sprejeli in postali smo del njihovega zaključka projekta GRAD. Z učiteljicami iz Slovenije smo bile aktivne udeleženke pri izdelavi čudežnega balzama, ki je pomagal rešiti princeso iz rok hudobnega graščaka. Kot gostje smo gostovale tudi v njihovi radijski oddaji. Na naš prihod so se dobro pripravili in predhodno raziskali našo prelepo Slovenijo." Predstavili so dobrodelni projekt, ki ga izvedejo vsako leto. Imenuje se kolesarim zate. Letos imajo v načrtu prekolesariti 110 km v štirih etapah. V ta namen imajo postavljeno tudi spletno stran za dobrodelne prispevke, saj bodo zbirali denar za nakup koles otrokom iz Indije.

Učenci nižje srednje šole sodelujejo v projektu cirkus, pri katerem izvajajo cirkuške predstave z različnimi pripomočki. Ob zaključku našega strokovnega obiska so učiteljicam pripravili prikaz cirkuške predstave z naslovom Project Agua, ki jo bodo izvedli v začetku junija v gledališčih – tema je ohranjanje čiste vode. V prostem času pa so si Slovenke ogledale tudi Seviljo, obmorsko mesto Malaga in angleški Gibraltar. Obiskale so naravni rezervat, kjer živi okrog 300 opic makakov. Seznanile so se s špansko tradicionalno kulinariko in si ogledale slavni ples flamenko, ki izhaja prav iz pokrajine Andaluzija. Domov so se vrnile polne vtisov, novih pogledov in izkušenj, ki jih bodo s pridom skušale v čim večji meri vnesti v svoj šolski prostor.

valerija-marič oš-puconci erasmus španija