vestnik

Številka 112: Oglasijo se že po treh sekundah, gasili pa so tudi že »muco v ognju«

ABE, 11. 2. 2020
Nataša Juhnov
Klicni center 112 v Murski Soboti
Aktualno

Številka za klic v sili je včeraj obeležila svoj dan. V Regijskem centru za obveščanje (ReCO) Murska Sobota v 24 urah naštejejo okoli 50 klicev.

Mednarodni dan enotne evropske številke za klic v sili 112, ki opozarja na varnost in ravnanje v primeru nesreč, obeležujemo 11. februarja. Izbira datuma pa ni naključna, saj se številka za klic v sili skriva v datumu, 11. 2., so na spletni strani zapisali na Upravi RS za zaščito in reševanje.

klicni-center-112, center-za-obveščanje
Nataša Juhnov
Klicni center 112 v Murski Soboti

V Regijskem centru za obveščanje (ReCO) Murska Sobota, ki ga vodi Primož Senčar, v murskosoboškem gasilskem domu so v ta namen pripravili dan odprtih vrat. Z dogodkom želijo ozavestiti ljudi, da je klic v sili namenjen vsem, ki so kakor koli ogroženi in potrebujejo pomoč. Številka je hrbtenica sistema zaščite in reševanja pred naravnimi in drugimi nesrečami.

V ReCO Murska Sobota se na klic v sili v povprečju oglasijo v treh sekundah. V 24 urah je klicev na murskosoboški regijski center za obveščanje okoli 50, najpogostejši razlog za klic v center pa je nujna medicinska pomoč. Lani so prejeli 18.400 klicev, od tega 5347 klicev za nujno medicinsko pomoč.

Med obiskom pri operaterjih murskosoboške številke za klic v sili smo med obiskom izbrskali še nekaj iz zaprašenih arhivov. Največkrat gre zares, včasih pa … »Imamo tudi tako stalne stranke. Eni so nenehno aktivni, drugi imajo določena obdobja, ko kličejo. Nekateri kličejo iz same osamljenosti,« pravi Primož Senčar.

klicni-center-112, center-za-obveščanje
Nataša Juhnov
Klicni center 112 v Murski Soboti

Vodja regijskega centra za obveščanje povedal, da polna luna v statistiki klicev sicer ne pomeni nujno višje številke, pa vendar se najde nekaj cvetk. Neko dekle je izjemno natančno razložilo, kje so ognjeni zublji. Imela je pač bujno domišljijo in očitno jo je prevevala nepotešena slast po mesenem užitku: »Halo, številka 112? Moja muca je v ognju!«

klicni-center-112, center-za-obveščanje
Nataša Juhnov
Klicni center 112 v Murski Soboti, vodja centra Primož Senčar (v sredini).

Včasih pa je treba biti precej vztrajen, da od kličočega izveš, katero pomoč potrebuje. Anekdota o klicu nosečnice vedno poskrbi za dobro voljo. »Govorila je le, da teče voda. To je trajalo kar nekaj časa. Vprašali smo jo, ali potrebuje vodovodarja, nato smo končno ugotovili, da je noseča in da ji je pravzaprav odtekla voda,« je opisal Senčar.