vestnik

Stiska ne čaka na uradne ure

Vida Toš, 21. 9. 2019
Arhiv društva
»Pri prostovoljcih sta potrebni empatičnost in osebnostna skladnost in s tem želimo 'opremiti' tudi naše prostovoljce na osnovnem usposabljanju,« pravi Tatjana Vertačnik. Fotografija arhiv društva
Aktualno

Konec oktobra pripravljajo v Mariboru usposabljanje novih prostovoljcev – Prijave zbirajo do 10. oktobra

Društvo zaupni telefon Samarijan, ki od leta 1996 izvaja program zaupnega telefona za klic v duševni stiski, ima status humanitarne in prostovoljske organizacije ter delovanja v javnem interesu na področju socialnega varstva. Nepretrgano delajo že 24 let, začetnik društva je bil Marjan Žveglič s somišljeniki. Ti so ugotovili, da v slovenskem prostoru manjka pomoč, ki bi bila na voljo ves čas, ne glede na uro, in da ljudje potrebujejo telefon, kamor bi se lahko kadar koli obrnili po pomoč, saj stiska ne čaka na uradne ure. Tako so pridobili mednarodno telefonsko številko 116 123, kar je telefonska številka za klic v stiski v več evropskih državah. Na tej številki je 24 ur na dan, 365 dni v letu dosegljiv prostovoljec, ki pomaga vsem, ki pokličejo. Gre za laike, ki pa so za svoje delo usposobljeni, se zanj tudi ves čas izobražujejo in izpopolnjujejo. »Osebnostna rast pri nas je obvezna,« pravi strokovna vodja društva Tatjana Vertačnik. »Pomoč, ki jo ljudje dobijo pri nas, je strokovna, a laična, saj je v ospredju pomoči, da človeku prisluhnemo, mu ponudimo svoj čas in tudi nekakšno bližino in mu omogočimo, da spregovori o težavah, ki jih ima.«

Vsi vpleteni v ta proces ostanejo anonimni – tako prostovoljci kot kličoči, pa tudi prostori Samarijana so na anonimnih lokacijah. Tako se, pravi Vertačnikova, lažje vzpostavi prostor zaupanja, saj človek, ki pokliče, ve, da zaradi tega klica ne bo posledic. »Zato lahko odkrito spregovori, včasih tudi prvič, o kaki stvari, ki ga vznemirja in muči.«

Ker je zaradi zahtevnosti dela fluktuacija prostovoljcev velika, so novi prostovoljci in s tem njihovo usposabljanje vedno potrebni. Osnovno usposabljanje poteka dvakrat na leto, šest zaporednih sobot, sledi delo pod mentorstvom. Nato prostovoljci delajo samostojno na sedmih lokacijah po Sloveniji. Usposabljanje bo tokrat v Mariboru, delo pa bo mogoče opravljati tudi v Murski Soboti, kjer bodo odprli novo enoto, saj zaupnega telefona Samarijan v Pomurju za zdaj še ni. In kaj prostovoljci, ki se lahko za usposabljanje prijavijo po telefonu na številki 02 3200 462 ali po e-pošti samarijan@gmail.com, na usposabljanju počnejo? »Osnovna metoda našega dela je Rogersova metoda posrednega svetovanja, kjer sta osnova poslušanje in sprejemanje. Pri prostovoljcih sta pomembni empatičnost in osebnostna skladnost in s tem želimo 'opremiti' tudi naše prostovoljce na osnovnem usposabljanju. Nato nekaj časa delajo pod mentorstvom, kasneje pa mesečno pripravljamo predavanja in supervizije z namenom, da se ima prostovoljec možnost pogovoriti, razmišljati o tem, kaj počne in kako bi to počel bolje,« pojasni Vertačnikova.

Trenutno je v društvu več kot 220 prostovoljcev, ki so v minulem letu opravili več kot 23 tisoč pogovorov s posamezniki v stiski, kar je skupno trajalo več kot 8600 ur. Največkrat ljudje kličejo zaradi osamljenosti, zaradi porušenih odnosov v družini, zadnje čase pa je vedno več težav na delovnem mestu.

samarian zaupni-telefon
Kaj zdaj berejo drugi