vestnik

Roglič (tudi) iz Dobrovnika odkolesaril v svet

Majda Horvat, 18. 6. 2021
Osebni arhiv
S startom 3. etape kolesarske dirke po Sloveniji leta 2015 se je Dobrovnik vpisal v anale slovenskega kolesarstva.
Šport

Kolesarstvo je pomemben del turistične ponudbe. Pri urejanju prometne infrastrukture manjkata prometna strategija in celosten pristop

Občina Dobrovnik si v slovenskem merilu utrjuje sloves kolesarstvu naklonjene občine. Ta šport je začela spodbujati, še preden je postal priljubljen tako v tekmovalnem kot rekreativnem smislu. K tej vlogi bo prispeval tudi prvi slovenski kolesarski kongres, ki naj bi ga občina gostila 9. in 10. junija, vendar je preložen na jesen. »Ugotovili smo namreč, da bi ga zaradi pogojev, povezanih z epidemijo, težko izvedli, jeseni pa bo sovpadal z zaključkom prireditve Slovenija kolesari,« je pojasnil dobrovniški župan Marijan Kardinar.
Namen kongresa je športno in poslovno povezovanje in da bi bila Slovenija čim prej povezana s kakovostno kolesarsko infrastrukturo tako za razvoj turizma kot trajnostno mobilnost, obravnavane teme pa bodo infrastruktura in storitve za daljinske kolesarske povezave, urbano kolesarjenje, sistemi izposoje koles in kolesarski turizem. »Ni naključje, da bo ta kongres v Pomurju in prav v Dobrovniku. Ker smo se kot občina resno lotili razvijanja kolesarske zgodbe in začutili, da je ta lahko del naše turistične ponudbe,« poudari Kardinar. Ponosni pa so tudi, da je Primož Roglič, zdaj zvezda svetovnega kolesarstva, prvo pomembno zmago v kolesarstvu dosegel leta 2015 na kolesarski dirki po Sloveniji, katere 3. etapa se je začela prav v Dobrovniku. »Od tod je potem v simbolnem smislu odkolesaril v svet. Tudi Roglič nam je sporočil, da podpira napovedan kongres in da bo sodeloval na videokonferenci,« še pove župan.

primož roglič
fb Primož Roglič
Primož Roglič

Organizator kongresa je podjetje Educenter, partnerji pa ob dobrovniški občini še Zavod za okolje in turizem Dobrovnik, Zavod za turizem in razvoj Lendava, Kolesarska zveza Slovenije, Skupnost občin Slovenije in Slovenska kolesarska mreža. Torej pomembni deležniki v slovenskem kolesarstvu.
Pomembne zasluge za to, da je ime Dobrovnika prišlo v sam vrh slovenskega kolesarstva, imajo tudi člani kolesarskega kluba Ocean Orchids CyclingTeam in njihovi izjemni tekmovalni dosežki v kolesarjenju na nacionalni in evropski ravni.
Začetki organiziranega kolesarstva v dobrovniški občini so povezani z organizacijo Vidovih kolesarskih maratonov, ki jih občina tradicionalno pripravlja sredi junija v sklopu Dnevov turizma, ter sodelovanjem pri organizaciji drugih odmevnih kolesarskih dogodkov.
Ni enotne regijske prometne politike
Občina se posveča tudi zagotavljanju možnosti za kolesarstvo, predvsem urejanju prometne infrastrukture skupaj z državo. Vendar so zdaj prišli do točke, pravi Kardinar, ko ugotavljajo, da manjka enotna regijska prometna politika. »Že nekaj časa si vztrajno prizadevam, da bi pripravili strategijo prometne varnosti, da bi v sodelovanju vseh deležnikov ocenili trenutno stanje, opredelili nevarne točke ter naredili načrt, kako zagotoviti prometno varnost in naložbe v infrastrukturo,« pojasni sogovornik. Pri urejanju prometne infrastrukture manjka predvsem celostni pristop, torej da bi hkrati z urejanjem neke osrednje ceste ali poti primerno uredili še navezujočo infrastrukturo vsaj sto metrov levo in desno.

b943e51e6c0e3b2586baf199b4df5232
Nataša Juhnov
Primož Roglič.

Kolesarska mreža 
Skozi dobrovniško občino že vodi del termalne kolesarske poti iz Avstrije proti Madžarski ob državni cesti Dobrovnik–Strehovci–Žitkovci, dolg približno šest kilometrov. V pripravi je tudi državni projekt kolesarske povezave od Dobrovnika do Renkovec, v načrtu pa še urejanje manjkajočih delov kolesarskih poti od Dobrovnika do Lendave in kolesarske poti od Dobrovnika do Turnišča in do Kobilja. Projekti so že pripravljeni tudi za kolesarsko pot od Dobrovnika do Bukovniškega jezera. Po pričakovanjih dobrovniškega župana bi bile lahko vse te povezave vzpostavljene v naslednjih petih letih.
Ob javnih poteh pa si v občini prizadevajo še za tematske kolesarske poti v naravi, predvsem v okolici Bukovniškega jezera in na območju vinogradov. Takšno kolesarsko povezavo si želijo tudi ob Ledavi, ki je že zasnovana od njenega izvira v Avstriji do izliva v Muro blizu tromeje Slovenije, Madžarske in Hrvaške.