»V Maribor smo pripeljali vodilne praktike na področju spekulativnega dizajna – od Jamesa Augerja, ki ima svoja dela v stalni razstavi Newyorškega Muzeja sodobne umetnosti, MOMA, pa v Design Sight v Tokiu in ki sodeluje s festivalom Ars Electronica v Linzu, pa Matta Warda, ki vodi oddelek za design na londonskem Goldsmithu do Michaela Smytha, ki predava na Univerzi v Edingurgu – skratka osebnosti, ki so naredile na svojem področju dizajna v svetu ogromne premike,« pravi Sara Božanić, vodja Inštituta za transmedijski dizajn iz Murske Sobote: »Sem smo jih povabili, da bi tudi našim mladim ponudili delavnice, razprave in konference o novih inter in multidisciplinarnih metodah ter praksah s poudarkom na odnosih med tehnologijo in ljudmi na področju spekulativnega oblikovanja.«
Na delavnice je prišlo 20 udeležencev iz vsega sveta – Mehike, Indije, Amerike, Danske, Nizozemske, Španije, Češke, Srbije in od drugod – na konferenco pa se je prijavlilo okrog 100 ljudi, spet večina tujcev – Nemčija, Avstrija in Italija in druge države. Eden od pomembnejših delov dogodka o prijateljih prihodnosti je bila tudi odprta razprava.
Preberite še
Odpri v novem zavihku(FOTO) Po prvi tekmi navijači nasmejanih obrazov, po večerni zamišljenih
V Fazaneriji je bil v četrtek dvojni spored. Najprej so se v polfinalu Pokala Pivovarna Union pomerila ŽNK Mura Nona in ŽNK Olimpija Ljubljana. V finale so z zmago 1 : 0 napredovale Prekmurke in bodo 23. maja lovile jubilejni deseti pokalni naslov. Navijači so bili po napredovanju veseli in v pričakovanju večerne tekme. Mura je gostila Rogaško in se potegovala za vstop v finale. Tekma je trajala 120 minut, končala se je z rezultatom 2 : 2 in sledile so enajstmetrovke. Na tribunah mestnega stadiona se je znašlo okoli 2750 gledalcev, ki so upadli vse do zadnjega. A kot smo že poročali, je odločitev padla v šesti seriji, sreča ni bila na strani domačih in večer se je končal bolj žalostno. Fotografije je v objektiv ujel Aleš Cipot.
Sara Božanić: »To pa smo si zamislili na dveh nivojih; prvi nivo je namenjeni temu, da povemo in pokažemo, da – ko se v dizajnu rojevajo novi pristopi ali nove oblikovalske discipline, je zelo pomembno, da se to odraža v vzgojnem pristopu. Zakaj? Ker gre vse skozi vzgojo in prvi sklop je namenjen temu, kako ojačati ta segment. Drugi sklop pa govori o trenutnem stanju spekulativnega dizajna – kakšne so prioritete, kritike in kakšna je pot prihodnosti za to dizajnersko vedo.«
Future friends sofinancira Erasmus+ iz projekta SpeculativeEdu, ki je program Unije za izobraževanje, usposabljanje, mlade in šport, namenjen krepitvi novih izobraževalnih metod in praks.
Več pa v tiskani izdaji Vestnika.