vestnik

Lani več kot 469.000 klicev na številko v sili 112, kaj kaže statistika soboškega regijskega centra?

STA, Vestnik, 22. 1. 2022
Nataša Juhnov
V Regijskem centru za obveščanje (ReCO) Murska Sobota se na klic v sili v povprečju oglasijo v manj kot šestih sekundah, kar je čas enega zvonjenja telefona.
Aktualno

Klicev je bilo več kot leta 2020, a besedilni klic (SMS) je na 112 možno poslati, na 113 pa ne.

V letu 2021 je Center za obveščanje RS skupaj s 13 Regijskimi centri za obveščanje zabeležil preko 524.600 vseh dohodnih telefonskih klicev. Klicev na številko v sili 112 je bilo 469.028, kar je za 3,13 odstotka več kot v letu 2020, kažejo podatki Uprave RS za zaščito in reševanje. Skupno so prejeli tudi 36.739 sms-sporočil v sili.

Največ dohodnih klicev so v lanskem letu zabeležili v Regijskem centru za obveščanje Ljubljana, in sicer 142.792. Sledili so Celje (66.411), Maribor (60.669), Kranj (45.899), Koper (36.388), Postojna (25.835), Novo mesto (24.385), Nova Gorica (23.941), Brežice (23.052), Murska Sobota (22.172), Ptuj (19.879), Trbovlje (19.351) in Slovenj Gradec (13.957). Za primerjavo, v letu 2020 so v Regijskem centru za obveščanje Murska Sobota zabeležili 22.587 klicev.

intervencijems
UPRAVA REPUBLIKE SLOVENIJE ZA ZAŠČITO IN REŠEVANJE
Pregled intervencije od 2012 do današnjega dne za Regijski center za obveščanje Murska Sobota

Sms-sporočil v sili na številko 112 je bilo kar 186,29 odstotka več kot leto prej. Na ministrstvu za obrambo so pri tem navedli, da so v ta podatek zajeta tudi lažna in zlonamerna sms-sporočila. V Regijski center za obveščanje Murska Sobota je teh na primer prišlo okoli 34.100. Skupno pa je steklo tudi 481 sms-pogovorov. "To pomeni, da je operater na številki 112 na dobljeno sms-sporočilo odgovoril in vodil pogovor," so navedli na ministrstvu.

Kot so pojasnili, je besedilni klic (sms-sporočilo) v sili namenjen predvsem gluhim in naglušnim ljudem, posameznik pa ga lahko uporabi tudi takrat, ko govornega klica v sili iz kakršnega koli vzroka ne more opraviti. Ta možnost kontakta s centrom za obveščanje je v Sloveniji na voljo od leta 2012. Podatki raziskave javnega mnenja o poznavanju številke 112 v Sloveniji, ki jo je ministrstvo za obrambo izvedlo v marcu 2017, so pokazali, da je okoli 40 odstotkov vprašanih seznanjenih z opcijo, da klic v sili lahko uporabi tudi gluha, nema ali močno naglušna oseba preko sms-sporočila. 18,3 odstotka pa omenjene opcije ne pozna. Po besedah poslanke Karmen Kozmus Ferjan (SDS) je o njej treba javnost bolje ozaveščati.

Besedilnega klica pa še vedno ni mogoče podati na številko policije 113. Poslanka, ki je na ministrstvo za notranje zadeve v zvezi z možnostjo besedilnega klica na 113 poslala poslansko vprašanje, je v pobudi obrazložila, da se v primerih družinskega nasilja prepogosto dogaja, da žrtve ne morejo poklicati na pomoč, bodisi zaradi poškodb bodisi zaradi prisotnosti storilca. Pojasnila je, da če oseba potrebuje policijo, lahko pošlje sms-sporočilo na številko 112, center za obveščanje pa obvesti številko 113, kar pa je po njeni oceni zelo zamudno.


Uvedba sistema, ki bi pripomogel policiji


Z ministrstva za notranje zadeve so ob tem sporočili, da je v teku usklajevalni postopek za možnost izmenjave podatkov, ki prihajajo na številko v sili 112 in se vsebinsko navezujejo tudi na delo oz. postopke policije. Načrtujejo pa tudi izvedbo prilagojene aplikacije za pametne telefone, ki bi na enem mestu združila množico prijav, s katerimi policija trenutno upravlja.

"V tem okviru bi bila mogoča uvedba sistema besedilnih klicev v sili na telefonsko številko 113, pri čemer bo treba dopolniti Pravilnik o kakovosti storitve za enotno evropsko telefonsko številko za klice v sili 112 in številko policije 113, obenem pa razviti ali kupiti ustrezno informacijsko rešitev, so pojasnili na ministrstvu. Dodali so, da konkretnega roka vzpostavitve besedilnih klicev v sili na telefonsko številko 113 tako še ni mogoče opredeliti.