vestnik

Madžara v rokah policije: Sta ukradla tudi kolo ekipi z dirke po Sloveniji?

ABE, 29. 7. 2018
Nataša Juhnov
Več podatkov, ki jih ob prijavi tatvine dobijo policisti, večja je možnost, da se kolo identificira in navsezadnje tudi vrne lastniku. 
Aktualno

Policisti so prijeli dva Madžara, ki ju sumijo tatvin več dragocenih koles. Policija obenem lastnike koles opominja predvsem na samozaščitno obnašanje.

Skoraj ne mine dan, da operativci operativno-komunikacijskega centra Policijske uprave Murska Sobota (PUMS) ne poročajo o drznih tatvin koles. Tako je bilo tudi včeraj, ko so kolo ukradli v Murski Soboti.
Imajo pa na PUMS pravkar v postopku dva Madžara, ki ju sumijo več tatvin, in to dražjih koles. Sta tujca morda zakrivila tatvino med kolesarsko dirko po Sloveniji? 13. junija je v pokrajini ob reki Muri namreč potekala prva etapa kolesarske dirke Po Sloveniji, takrat pa so bili na delu tudi tatovi. Ekipi Bora Hansgrohe, za katero vozita Poljak Rafal Majka in svetovni prvak Slovak Peter Svagan, so pred hotelom v Moravskih Toplicah ukradli vrhunsko dirkalno kolo,vredno 14 tisoč evrov.

Preberite:https://www.vestnik.si/dirka-po-sloveniji-tatovi-ukradli-kolo-ekipe-bora-hansgrohe-vredno-14-tisoc-evrov-6501696

Pomurski policisti tudi zavoljo tega velik poudarek dajejo samozaščitnemu obnašanju in preventivi. A pogosto niti to ne zaleže. Policijski podatki kažejo, da le 40 odstotkov lastnikov koles poda karakteristike o ukradenem kolesu, na podlagi katerih je lahko identifikacija nedvoumna, ostali pa vedo le povedati znamko in barvo svojega kolesa. »Priporočamo, da si lastniki koles zapišejo znamko kolesa, tip, model, barvo, znamko in tip posameznih sestavnih delov, kot so pedal, ogrodje, prestave, zavore in tako dalje. Zapišejo naj si številko okvirja, kakšno dodatno opremo imajo ter tudi posebne individualne znake in poškodbe. Prav tako ne bo odveč kakšna fotografija kolesa,«zato svetujejo na PUMS.
Tujci s kombijem?
Na Policijsko upravo Murska Sobota (PUMS) smo še naslovili vprašanje, ali bi zavoljo porasta števila kaznivih dejanj koles morda lahko govorili o tem, da so na delu organizirane skupine nepridipravov. Pojavile so se namreč govorice, da se tujci v zaprtih tovornih kombijih vozijo po ulicah ali po vasi, dva od njih pa se sprehajata pred vozilom in preverjata kolesa, ki jih opazita, ali so zaklenjena ali pa celo z orodjem zlomita ključavnice, kolesa pa nato naložijo v keson kombija in jo ucvrejo stran. »Po do zdaj zbranih obvestilih policisti nismo pridobili podatkov, ki bi kazali nato, da so tatvine koles delo kakšnih organiziranih skupin. Ker pa je večje število tovrstnih kaznivih dejanj nepreiskanih, prav tako pa gre v določenih primerih za kolesa višjega cenovnega razreda, policisti kazniva dejanja preiskujejo tudi v tej smeri,« so odgovorili s PUMS.


Več podatkov, ki jih ob prijavi tatvine dobijo policisti, večja je možnost, da se kolo identificira in navsezadnje tudi vrne lastniku. Kazniva dejanja koles v Pomurju so razpršena tako, da ne moremo govoriti o črnih točkah. »Vsekakor imajo storilci več priložnosti na mestih, kjer je več koles, ki niso v varovanem ali ograjenem prostoru. Najbolj priljubljene točke pri tatvini koles na območju PUMS so kolesarnice v stanovanjskih blokih v Murski Soboti, pri čemer izstopa Lendavska ulica ter kolesarnice in dvorišča pred stanovanjskimi bloki v Lendavi. Prav tako se izvajajo priložnostne tatvine z dvorišč stanovanjskih hiš, kjer so na vidnih mestih nezavarovana kolesa, vendar tu lokacij ni mogoče določiti,« so pojasnili s PUMS.


Če nočemo ostati brez kolesa, ga moramo torej vsakokrat dobro in tudi smiselno prikleniti. To pomeni, da ogrodje kolesa priklenemo ob stabilen predmet, bodisi na stojalo za kolesa ali na ograjo, kjer je to pač dovoljeno. Če moramo kolo pustiti na prostem, naj bo prostor obljuden in dobro razsvetljen. Tatovi pri svojih podvigih uporabijo priročna orodja, ki jih lahko neopazno prenašajo. Ščipalke ali klešče še vedno premagajo številne ključavnice, še posebej tiste, ki so slabše kakovosti. V kolesarskih krogih velja pravilo, da bi morala ključavnica predstavljati od 15 do 20 odstotkov vrednosti kolesa. Le takšna lahko nudi večjo odpornost na posege z različnimi orodji.

Nataša Juhnov
Več podatkov, ki jih ob prijavi tatvine dobijo policisti, večja je možnost, da se kolo identificira in navsezadnje tudi vrne lastniku. 
kolesarstvo tatovi drika po sloveniji policija