vestnik

Ministrstvo ukinilo 60 digi info točk, devet tudi v Pomurju

M. Ha., 24. 4. 2024
Pixabay
Fotografija je simbolična.
Aktualno

Kot razlog navajajo racionalno porabo javnega denarja.

Na sedežu Zavoda za turizem, kulturo in promocijo (ZTKP) Goričko pri Svetem Juriju je še do nedavnega delovala ena od 222 digi info točk. Gre za projekt ministrstva za digitalno preobrazbo, ki ga izvaja Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije, njegov osnovni namen pa je pomoč digitalno manj pismenim ljudem oziroma povečevanje digitalne vključenosti. Kot pa so nam sporočili iz ZTKP, so pri njih s 1. aprilom omenjeno točko ukinili, čeprav projekt traja do konca novembra 2024. Odgovore, zakaj je do tega prišlo, smo iskali na ministrstvu, kjer so nam povedali, da so na podlagi analize statističnih podatkov o obisku posameznih točk ugotovili, da nekatere ne dosegajo pričakovanega števila obiskovalcev, zato so mrežo lokacij optimizirali.



Tako so s 1. aprilom ukinili digi info točke na 60 lokacijah. »V Občini Rogašovci so od začetka izvajanja projekta do konca marca imeli 30 obiskov. Ministrstvo je zato skladno z zakonodajo dolžno ravnati racionalno s porabo javnih sredstev,« so sporočili. Za več podatkov smo se obrnili še na Obrtno-podjetniško zbornico Slovenije, kjer so nam povedali, da so digi info točke s 1. aprilom ukinili še v osmih pomurskih občinah poleg rogašovske. To so občine Apače (51 obiskov), Puconci (68), Velika Polana (37), Veržej (60), Hodoš (33), Kobilje (114), Sv. Jurij ob Ščavnici (50) in Odranci (41).

267-delo2
Zdravko Primožič/Fpa
Fotografija je simbolična.


Kot so nam povedali v ZKTP Goričko, so sami videli težavo v vsebinski zastavljenosti točk. »Če je nekdo prišel, da mu recimo pomagamo pri uporabi portala eDavki, smo ga najprej morali poslati na upravno enoto, da si uredi elektronski podpis, potem smo mu šele lahko pomagali. Tisti, ki pa so digitalno pismeni, so si te stvari tako ali tako znali urediti in niso potrebovali digi info točke,« je opisala primer Gabrijela Gider iz ZKTP, ki je dodala še, da se je pričakovalo, da na seznam vpišejo od 3 do 4 svetovanja na dan. »Pri nas smo se držali tega, da smo na seznam vpisovali res samo tista svetovanja, ki so bila opredeljena, da se vpisujejo, sicer pa smo veliko pomagali izven tega. Nismo torej ustvarjali 'lažnih vpisov' zgolj zato, da bi jih imeli čim več. Menim, da je bolj smiselno dva človeka nekaj naučiti kot pa ustvariti 20 vpisov samo zato, da so,« poudari Giderjeva, ki dodaja še, da se ji ukinitev samo nekaterih točk ne zdi poštena do tistih posameznikov, ki bi te storitve potrebovali.

Digi info točke so del krovne strategije Digitalna Slovenija 2030, ki jo je vlada sprejela marca lani. V njej opredeljujejo digitalizacijo javnih storitev kot enega ključnih elementov digitalne preobrazbe Slovenije, med drugim načrtujejo, da bodo do leta 2030 vse ključne javne storitve zagotovljene na spletu in dostopne vsem uporabnikom. Ministrstvo za digitalno preobrazbo pa nadaljevanje projekta digi info točk načrtuje tudi v naslednjem letu.

digi-info-točke ministrstvo-za-digitalno-preobrazbo