vestnik

Nepoštena poslovna praksa se mora končati, so jasni pri ZPS

M.V., 2. 10. 2019
Pexels
Potrošniki so v spletni anketi ZPS potrdili, da se večina (63 %) za vezavo ne bi odločila, če bi vedela, da lahko operater spremeni ceno/vsebino paketa tudi v času trajanja vezave.
Aktualno

ZPS poziva potrošnike k podpisu peticije. Telekomunikacijske operaterje pozivajo k sklenitvi dogovora, da v času pogodbene vezave ne bodo spremenili pogodbenih pogojev in cene

Telekomunikacijski operaterji potrošnikom v obdobju vezave vse pogosteje spreminjajo vsebino pogodbeno dogovorjenih pogojev, tudi cene naročnin. Na ZPS se zato sprašujejo, ali operater, ki je pripravil pogodbo, res ne ve, da je ne bo mogel spoštovati v času trajanja vezave, ali pa gre za prodajno taktiko: privabiti potrošnika z ugodno ceno, privlačno ponudbo, nato pa jo – v času trajanja vezave – spremeniti.

Boste podpisali peticijo?

Na ZPS so prepričani, da enostranska sprememba pogodbenih pogojev ni sprejemljiva in da so pogodbene stranke zavezane izpolniti svoje obveznosti tako, kot je bilo dogovorjeno ob sklenitvi pogodbe – vezava je VEZAVA ZA OBA, tudi za telekomunikacijskega operaterja. K podpori vabijo tudi potrošnike – ti lahko s podpisom peticije VEZAVA ZA OBA sporočijo telekomunikacijskim operaterjem, da se mora njihova nepoštena poslovna praksa končati.

2decb21b96626c752710aaeaba5e5628
Marko Vanovsek
Trenutne razmere na trgu postavljajo potrošnika v izrazito podrejeni položaj. Medtem ko ima telekomunikacijski operater proste roke pri spremembah pogojev in cen, je potrošnik kaznovan, če se ne strinja s spremembo bistvenih sestavin pogodbe, zaradi katerih se je sploh odločil za vezavo pri operaterju.

Neenakopravnost?

Potrošnik ima sicer pravico, da ob spremembi pogojev operaterja lahko prekine pogodbeno vezavo, vendar v tem primeru operater od njega zahteva vračilo vseh ugodnosti, ki jih je do trenutka odstopa prejel, npr. v obliki popusta na mesečno naročnino. 

Na ZPS so prepričani, da gre za nepošteno poslovno prakso operaterjev, ki jo želijo spremeniti.»Sedaj je pravi trenutek, saj so v pripravi spremembe ZEKom,« je izpostavila Breda Kutin, predsednica ZPS in dodala: »Problematiko neenakopravnosti v pogodbenem razmerju, ki jo je treba odpraviti in zaščiti interese potrošnikov, naročnikov telekomunikacijskih storitev, bomo predstavili tako telekomunikacijskim operaterjem kotpristojnemu ministrstvu in regulatorju.«

»Marsikateri potrošnik ob obvestilu operaterja nekaj mesecev po podpisu pogodbe o vezavi, da se bo cena paketa zvišala za dva evra, na primer, niti ne ukrepa, saj ne želi ponovno pregledovati vseh ponudb in se ukvarjati z menjavo operaterja. Ko ta po določenem obdobju spremeni še programsko shemo, na primer, pa se odloči za menjavo, a ga na zadnjem računu preseneti visok znesek za vračilo prejetih ugodnosti, ki ga od njega terja operater,« pojasnjuje Matjaž Jakin, vodja svetovalne pisarne na ZPS, in dodaja: »Na ZPS vztrajamo, da morata dogovore morata spoštovati obe strani.«

nepoštena-poslovna-praksa telekomunikacije