vestnik

Radgonske gorice z novo podobo penin in smelimi načrti za razvoj turizma

Maja Hajdinjak, 27. 9. 2022
Maja Hajdinjak
Radgonske gorice letno prodajo dober milijon in pol steklenic penine.
Aktualno

Podjetje Radgonske gorice je ob dnevu turizma predstavilo tretji letnik penine Untouched by Light, edinstvene penine v svetovnem merilu, ki se pridela, prodaja in okuša v temi, obenem pa so predstavili novo podobo celotne linije penin in načrte za razvoj turistične ponudbe.

Kot je povedal direktor Radgonskih goric Borut Cvetkovič, so si v podjetju že pred leti zadali cilj, da ustvarijo nekaj edinstvenega, kar jim je uspelo pred štirimi leti, ko so javnosti prvič predstavili penino Untouched by Light. »Penine so naš paradni konj in želimo si obdržati ta primat, bodisi v Sloveniji ali širše, z določenimi inovativnimi posegi, kot je omenjena penina. Z odločitvijo za proizvodnjo te penine smo sami sebi zadali velik izziv – ne zaradi marketinške poteze, ampak smo zaradi desetletij pridelave klasične penine in navkljub raziskavam, ki dokazujejo, da izpostavljenost vina svetlobi povzroča spremembe v aromi, želeli sami dokazati v praksi, da je okus take penine resnično drugačen,« je povedal Cvetkovič in dodal, da je bila penina zelo dobro sprejeta, saj je 2000 steklenic prvega letnika zelo hitro pošlo.

radgonske-gorice, untouched-by-light, penine, borut cvetkovič
Maja Hajdinjak
Borut Cvetkovič

Radgonske gorice v povprečju letno pridelajo 3,5 milijona litrov vina, vsako leto prodajo dober milijon in pol steklenic penin. »Letošnje leto je predstavljalo nov izziv za nas vinogradnike zaradi vremenskih težav. Trgatev sicer še poteka, zaradi dežja se je letos nekoliko zavlekla, tako da končne številke še ne vemo, računamo pa na od 25 do 30 odstotkov nižji pridelek kot sicer,« je še povedal Cvetkovič.
Prenovo podobe celotne linije penin je predstavil vodja prodaje Sandi Brumen. »Tradicija mora iti v korak s časom, zato smo se v podjetju odločili, da posodobimo etikete na naših peninah, zadnja sprememba se je namreč zgodila pred desetimi leti, ko smo slavili 160 let obstoja. Največja novost je ta, da so dvodelne. S tem smo želeli bolj poudariti okuse, tako da bodo potrošniki še enostavneje razlikovali med različnimi okusi penine. Ostaja pa naš najbolj prepoznaven element, to so trije hribčki oziroma krivulje etikete. Smo podjetje s tradicijo, zato spremembe delamo premišljeno,« je poudaril. 
V Radgonskih goricah so se že pred dobrimi petimi leti odločili tudi za trajnostno usmeritev svoje zgodbe, kar vključuje celotno verigo – od pridelave v vinogradih do pisarn, kakor se je izrazil Cvetkovič. Nedavno sta Dom penine in RG bistro pridobila tudi znak Zeleni ključ, kar jih zavezuje k trajnostnemu ravnanju, to pa želijo prenesti še v turistično ponudbo, ki jo razvijajo. Kot je povedala vodja turizma Martina Ficko, načrtujejo namreč ureditev butičnega »zero waste« RG hotela na Jurkovičevi ulici, ki jo želijo v celoti spremeniti v »ulico doživetij«. Spomnimo – v začetku leta je podjetje s tem namenom kupilo nekaj propadajočih stavb na omenjeni ulici, ki je bila v preteklosti trgovsko ključni del mesta in širše okolice. Poleg hotela nameravajo urediti še sodobni muzej vinogradništva, destilarno in delikateso. Celotna naložba bo vredna okrog 5 milijonov evrov, Jurkovičevo ulico pa nameravajo v prihodnosti zaščititi kot Unescov spomenik. Kot je še povedal direktor Cvetkovič, naj bi nova podoba ulice v celoti zaživela konec naslednjega ali v začetku leta 2024.

radgonske-gorice, untouched-by-light, penine
Maja Hajdinjak
Vodja prodaje Sandi Brumen, vodja turizma Martina Ficko, enologinja Klavdija Topolovec Špur in direktor Borut Cvetkovič

radgonske-gorice, untouched-by-light, penine, borut cvetkovič
Maja Hajdinjak
Vodja prodaje Sandi Brumen, vodja turizma Martina Ficko, enologinja Klavdija Topolovec Špur in direktor Borut Cvetkovič

radgonske-gorice penine untouched-by-light borut-cvetkovič