vestnik

Židana zaradi suma spornih praks pri koncesijah za avtobusne prevoze zanimajo aktivnosti ministra Vrtovca

Rok Šavel, 1. 4. 2022
Nataša Juhnov
Dogajanje okoli podelitve "mamljivih" koncesij za avtobusne prevoze je pritegnilo pozornost pomurskega poslanca.
Aktualno

Poslanec Dejan Židan je v zvezi s podelitvijo koncesij v linijskem avtobusnem prevozu, kjer je odpadel Avtobusni promet Murska Sobota, na infrastrukturnega ministra Jerneja Vrtovca naslovil poslanska vprašanja.

Poročali smo, da je Avtobusni promet Murska Sobota izvisel na razpisu za podelitev koncesij v linijskem avtobusnem prometu za pomurski sklop, saj se je infrastrukturno ministrstvo odločilo za družbo Arriva, ki je ponudila bistveno nižjo ponudbeno ceno od soboške družbe. Arriva bi namreč za 4,6 milijona kilometrov na leto v Pomurju, po iztekajoči se koncesiji je teh bilo okoli tri milijone, vozila po ceni 1,80 evra na kilometer, AP Murska Sobota pa je ponudil ceno 1,94 evra na kilometer. Direktor AP Murska Sobota je sicer že napovedal vložitev zahtevka za revizijo postopka, saj ponudbena cena Arrive za pomurski sklop izstopa, poleg tega je koncesija za soboško družbo praktično eksistenčnega pomena - prihodki iz naslova koncesije namreč v strukturi odhodkov znašajo več kot 70 odstotkov vsega prometa, ki ga družba ustvari na leto.

e7d748479bb4df79465a631f2f2be3ef
Aleš Cipot
Židan sprašuje ministra Jerneja Vrtovca med drugim tudi, ali je že sprožil postopke pred varuhom konkurence.

Naš članek je pritegnil oko pomurskega poslanca Dejana Židana, ki je zaradi vzpostavitve duopola pri izvajanju linijskih prevozov v Sloveniji, koncesije sta namreč dobila Arriva in Nomago, poleg tega je za devet od dvanajstih sklopov prispela le po ena ponudba, in suma uporabe monopolnih praks za izločitev AP Murska Sobota, na ministra za infrastrukturo Jerneja Vrtovca naslovil poslanska vprašanja.

Židan ministra sprašuje sledeče:

"1. Kako ocenjujete vzpostavitev duopola na tem področju, za katerega ste pristojni? Kaj to pomeni za uporabnike storitev avtobusnega prevoza? Kaj to pomeni za prijave na prihodnje razpise? Ste seznanjeni, da že sedaj obstajajo sumi monopolnega obnašanja? Recimo podaljševanje poti zaradi izogibanja avtocestam.


2. Katere ukrepe ste izvedli do tega trenutka, da ohranite konkurenčno obnašanje na področju avtobusnih prevozov? Katere ukrepe še nameravate izvesti? Ste o dogajanjih že informirali ali pa nameravate informirati Javno agencijo RS za varovanje konkurence (AVK)?


3. Kako komentirate rezultate zadnjega javnega razpisa za izbiro koncesionarja za izvajanje javnih linijskih prevozov? Kaj je po vašem mnenju razlog, da je na večino razpisov (za posamezne regije) prispela le ena ponudba? Je to za vas sum, da je prišlo do monopolnega dogovarjanja? Kaj je po vašem mnenju razlog za večinoma enotno ceno v ponudbah? Je to za vas sum, da je prišlo do monopolnega dogovarjanja?


4. Kako ocenjujete stanje, da je bila za regijo Pomurje od enega ponudnika ponujena cena, ki bistveno odstopa od ponujenih cen drugo po Sloveniji? Ali ocenjujete, da je v Pomurju drugačen stroškovnik? Ali pa da gre za pristop monopolista, da izloči lokalno konkurenco? Ste o dogajanjih že sprožili postopke pred AVK ali pa jih šele nameravate sprožiti?"