vestnik

Na AP Murska Sobota vre: Ministrstvo njihovo pritožbo zavrnilo, Državna revizijska komisija pa postopka ni zadržala

Rok Šavel, 29. 4. 2022
Nataša Juhnov
V družbi Avtobusni Promet Murska Sobota koncesije, ki jih ohranja pri življenju, ne nameravajo tako zlahka izpustiti iz rok.
Aktualno

Avtobusni promet Murska Sobota z novimi obtožbami na račun družbe Arriva in ministrstva za infrastrukturo ter v pričakovanju odziva ustreznih organov.

Saga okoli podelitve koncesij za linijske avtobusne prevoze se nadaljuje. Ministrstvo za infrastrukturo je namreč zavrnilo zahtevek za revizijo, ki so ga vložili v družbi Avtobusni promet Murska Sobota, kar pomeni, da se postopek nadaljuje pred Državno revizijsko komisijo. Slednja je sicer že predhodno odločila o predlogu soboškega prevoznika, da se naj celoten postopek oddaje javnega naročila za vse sklope, ne zgolj za sklop Pomurski, za katerega so neuspešno kandidirali, zadrži, in mu ni ugodila.

Zdaj so se s sporočilom za javnost odzvali v družbi Avtobusni promet Murska Sobota, kjer pričakujejo odziv ustreznih organov, vključno z Javno agencijo RS za varstvo konkurence, kjer so za Vestnik.si že pred časom potrdili, da zadevo proučujejo. V družbi AP Murska Sobota namreč vztrajajo, da je pri javnem naročilu, kjer sta bila za izvedbo linijskih prevozov po državi bila izbrana le ponudnika Nomago in Arriva, prišlo do protipravnih dejanj in spominjajo na leto 2010, ko je bilo ravno tako ugotovljeno kartelno dogovarjanje.

PREBERITE ŠE:

Direktor Arrive: "Prevzema AP Murska Sobota trenutno ni na mizi"

Arriva očitke najostreje zavrača, AP Murska Sobota pa bo šel do konca. Kaj pravi varuh konkurence?

(KONCESIJE) Vrtovec dal košarico Avtobusnemu prometu Murska Sobota, direktor napoveduje pritožbo

(KONCESIJE) Bi lahko Avtobusni promet Murska Sobota ostal brez državnih milijonov?

bo-erik-stig-karlsson, arriva
Vanesa Jaušovec
Bo Erik Stig Karlsson, prvi mož Arrive v Sloveniji, je nedavno v intervjuju za Vestnik obtožbe o domnevnih nepravilnostih ostro zavrnil in ponovil, da v ponujeni ceni za Pomurje ni nič spornega. Pri tem je poudaril, da je poraba goriva za linije v Pomurju manjša.


Sklicujejo se na analizo


Prevoznik Arriva je namreč za Pomurski sklop uspel z najugodnejšo ponudbo: 1,80 evra za prevoženi kilometer, za vsa druge sklope, razen obalno-kraškega) pa je bila ponujena maksimalna cena 1,95 evra za kilometer. V družbi AP Murska Sobota so prepričani, da gre za "dumpinško in predatorsko ceno le za območje Pomurja, saj so stroški delovne sile, goriva, amortizacije in drugi stroški po vsej državi skoraj enaki". V Arrivi sicer zatrjujejo, da so ceno za Pomurje oblikovali na podlagi analiz in preteklih dolgoletnih izkušenj, cena pa da je ekonomska vzdržna. Družba AP Murska Sobota se ob tem sklicuje na analizo, ki so jo naročili pri ekonomistu Aljoši Feldinu, ki naj bi navedel sedem razlogov, "zaradi katerih bi verodostojno pričakovali, da bodo stroški družbe Arriva v Pomurju višji od predstavljenih". Analiza naj bi tako tudi potrjevala, da je ponujena cena družbe Arrive "neobičajno nizka in zagotovo predatorska". Družbo AP Murska Sobota smo zaprosili za posredovanje predmetne analize ali vsaj njenega povzetka, saj podrobneje v sporočilu za javnost ni predstavljena.

bernarda maučec cigan, aleksander jevšek
Aleš Cipot
Bernarda Maučec Cigan si skupaj s Francem Banfijem preko družbe pooblaščenke Papilio lasti večji del podjetja AP Murska Sobota.


Hudi očitki tudi na račun ministrstva


Kot nadaljujejo v družbi AP Murska Sobota, je ministrstvu mogoče očitati negospodarno obnašanje, če je ugotovilo, da je cena 1,80 evra na kilometer res primerna. Stroški so namreč po posameznih sklopih precej podobni, ob ceni 1,80 evra na kilometer tudi na drugih ponujenih sklopih, pa bi država v koncesijskem obdobju prihranila več deset milijonov evrov, so zapisali. Ob tem trdijo, da Arriva s ponujeno ceno ne bo zmožna zagotavljati ustreznega kadra, razvoja linij ustreznih podpornih procesov za neposreden stik s potniki in se ustrezno prilagoditi potrebam potnikov, zato naj bi bili potniki prikrajšani, saj je javni linijski prevoz dejavnost, kjer mora prevladovati javni interes. V zahtevku za revizijo so opozorili tudi na domnevne nepravilnosti v razpisni dokumentaciji, ki je bila po mnenju AP Murska Sobota prilagojena za večje ponudnike in ni omogočala poštenega konkuriranja, čeprav je šlo za mednarodni javni razpis. "Zato menimo, da je naročnik oblikoval merila za izbor, ki onemogočajo učinkovito konkurenco, oviral nastopanje tujih ponudnikov na javnem razpisu oziroma ponudnikov s tujimi najetimi vozili, opustil zahteve, ki bi preprečile izrinjanje konkurence in opustil preverjanje neobičajno nizke ponudbe v sklopu ter zato ravnal netransparentno, diskriminatorno, negospodarno na račun javnih sredstev in kršil javnonaročniške predpise," so kritični do ministrstva infrastrukturo.

arriva
Arriva
Arrivi v soboškem prevozniku očitajo tudi pomanjkanje voznikov in potrebne infrastrukture. V kranjski družbi, ki je v lasti nemških železnic, so sicer že napovedali obsežno zaposlovanje v Pomurju.


Iščejo pomoč drugih organov


Arrivi očitajo še pomanjkanje kadra in potrebne infrastrukture ter neplačevanje obveznega dodatnega poklicnega zavarovanja voznikom. "Glede na to, da so pri Arrivi tako prepričani v svoj uspeh še pred odločitvijo revizijske komisije, sumimo, da je bil postopek izbire dogovorjen. Če zaradi vsega naštetega ministrstvo ni preverjalo po našem mnenju nedopustne prakse, potem bi to morali storiti drugi organi, med njimi AVK. V nasprotnem se sprašujemo, zakaj take organe oziroma agencije sploh imamo," so zaključili v AP Murska Sobota. Za Slovensko tiskovno agencijo so sicer tudi na Računskem sodišču navedli, da so seznanjeni z dogajanjem v zvezi z javnim naročilom izbira koncesionarjev za izvajanje gospodarske javne službe javni linijski prevoz potnikov, vendar konkretnih ravnanj brez pridobitve zadostnih in ustreznih podatkov v postopku revizije ne morejo komentirati. Potrdili pa so, da o zadevi pridobivajo dodatne podatke, po njihovi pridobitvi in proučitvi pa se bodo odločili o morebitnih nadaljnjih ravnanjih, so poročali na STA.

Za opredelitev do novih obtožb smo zaprosili tudi družbo Arriva in ministrstvo za infrastrukturo.